דפיקות לב

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

13/04/2015 | 22:08 | מאת: מיכל

שלום, אני בחורה בת 30. לפני שלוש שנים הייתי חשה תחושה של החסרת פעימה. בעקבות כך ביצעתי הולטר לב שיצא תקין מלבד כ-300 פעימות מוקדמות חדריות. ביצעתי גם אקו לב שיצא תקין. רופאת המשפחה החליטה שאין לי כל בעיה ואין צורך להמשיך ברור. כיום, לאחר 3 שנים במהלך החודש האחרון בזמן נהיגה נתקפתי פעמיים , בשני ימים שונים, בתחושה של פעימה חזקה שלאחר מכן היה לי דופק מהיר, אני לא יודעת אם זה היה מלחץ, כי אכן הייתי בלחץ, נבהלתי כי גם הייתי במהלך נהיגה. בפעם השנייה שזה קרה התקשתי להרגע, נתקפתי בהתקפי דופק מהיר, שנרגע ושוב חזר, בסופו של דבר הזמינו לי אמבולנס. הדופק ירד אך עדיין הרגשתי את פעימות הלב. במיון עשו לי אקג שיצא תקין ובדיקות דם שיצאו תקינות. שחררו אותי אחרי כמה שעות להמשך טיפול אצל רופאת משפחה. לאחר המקרה האחרון שבועיים חשתי בטוב, מלבד מידיי פעם שהרגשתי את פעימות הלב. לפני שבוע חליתי בדלקת בדרכי השתן, בשל כך קיבלתי אנטיביוטיקה "ציפרודקס" למשך 10 ימים. מאותו היום שלקחתי את האנטיביוטיקה שוב חזרו התחושות של הרגשת פעימות לב, נכנסתי לחרדה ושוב עלייה בדופק שנרגע לאחר כמה דקות. מאז לא חוויתי עלייה בדופק. אך החל מערב יום חמישי ועד היום רוב הזמן אני חשה בפעימות הלב, לפי הרגשתי הן סדירות, אבל זה מאוד מציק ומטריד שרוב היום אני חשה את פעימות הלב בחזה, ממש קפיצות בחזה. אפילו ניתן לראות את החזה והבטן קופצים. בלילה אני ישנה בסדר, גם ביום כשאני עסוקה במשהו לרוב אני לא מרגישה את פעימות הלב, אך שאני בחוסר מעש מרגישה כל הזמן את פעימות הלב. האם דבר מסוכן? האם וייתכן שזה קשור לאנטיביוטיקה שאני לוקחת? אני מאוד לחוצה מהעניין ולא מצליחה להירגע?

לקריאה נוספת והעמקה

מיכל שלום, קרוב לוודאי שאין קשר בין הפעימות המוקדמות שאת חווה ולאנטיביוטיקה. יחד עם זאת, ציפרוקסין ואנטיביוטיקה מקבוצת הקוינולונים יכולים להאריך קטע QT באק'ג, ובאנשים מועדים (חולים בתסמונות גנטיות) יכולות לגרום להפרעות קצב. תודה על פנייתך לפורום

16/04/2015 | 23:42 | מאת: מיכל

תודה על תשובתך. האם מה שאני חשה, דפיקות לב יכולות לנבוע ממקטע qt ארוך בגלל הציפרודקס? האם עליי להפסיק מייד את התרופה? עשיתי אקג לפני יומיים שהראה סינוס טיכקרדיה. אבל גם זה היה כי בשעת הבדיקה הייתי מאוד בלחץ ולכן הלב שלי דפק מהר וב חוזקה.

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים