קוצר נשימה מחמיר - כתוצאה מהתרופות?

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

07/02/2015 | 17:46 | מאת: מיכל

בעלי לאחר MI ב LAD. יומיים לאחר צנתור היו 2 ארועי VF. לאחר מכן, התחילו איתו במספר תרופות : ברילינטה, קרדילוק, אוקסר (לקח גם קודם), אספירין ופוסיד. עד למתן התרופות הרגיש טוב יחסית. לאחריהן, עוד באשפוז, התלונן על קוצר נשימה אך אמרו לו שלא ידוע מה המקור לקוצר הנשימה. לפי האקו - אין עדות לאי ספיקת לב. כמו כן, במספר רב של צילומי חזה וכן ct ריאות לא מצאו דבר. הולך טוב, אפילו כמה מדרגות ללא קוצר נשימה. הבעיה: התקפי קוצר הנשימה שנמשכו קודם 10-20 דקות ובעיקר בלילה, נמשכים עכשיו שעות רבות ולאורך כל היום. מה הסיבה לקוצר הנשימה? האם יתכן שנובע מהברילינטה ? מהקרדילוק?

לקריאה נוספת והעמקה

מיכל שלום, תופעת הלוואי השכיחה ביותר של ברילינטה היא קוצר נשימה ללא הפרעה בתפקודי הנשימה וללא ממצאים בצילומי חזה. לרוב קוצר הנשימה הוא סמוך לנטילה ויש תקופה של הסתגלות ובהמשך התופעה חולפת. אם אין שיפור, ניתן אך ורק בהתיעצות עם הרופא לנסות להחליף לתכשיר אחר כגון פלביקס או אפיאנט, אך אין בשום אופן להפסיק את הטיפול בברילינטה מבלי לתת באופן מיידי תחליף מחשש להיווצרות קריש בסטנט. לקוצר נשימה אחרי אוטם קדמי יש אבחנה מבדלת ויש לשלול גם סיבוכים אחרים. תודה על פנייתך לפורום

12/02/2015 | 06:08 | מאת: מיכל

דר יקר, בהמשך לתשובתך שאלה דחופה: בזמן שלקח ברילינטה, בעלי סבל מקוצר נשימה חמור שלא חלף עם הזמן, אלא מיד כשהפסיק עם התרופה. הרופא החליף לאפיאנט והתרופה גרמה לסחרחורות קשות ותחושה שהעולם מסתובב. הרופא החליף לו שוב הפעם לפלוויקס וקוצר הנשימה חזר באותו יום. אין סיבוכים אחרים. הבעיה היא תופעות לוואי קשות לשלושת התרופות הנל. איך מונעים קריש בסטנט בלי אחת התרופות אלו?

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים