ילד בן 5- בוסטר מושב

דיון מתוך פורום  "בטרם" - לבטיחות ילדים

19/02/2014 | 10:03 | מאת: תמר

שלום רב, 1. הבן שלי בן 5. שוקל 17 וגובהו 1.08. כרגע יושב בבוסטר גב וחגור בחגורת הרכב. האם ניתן להושיבו בבוסטר של מושב בלבד ללא גב? 2. הבת שלי בת 2.9. שוקלת 12.5 וגובהה 90 ס"מ. כרגע יושבת באלפא אומגה עלית. האם ניתן להושיבה בבוסטר גב עם רצועות? כל השאלות הללו נשאלות עקב לידת תינוק שאמורה להיות בקרוב... הרצון שלנו להכניס את שלושתם מאחורה במידת האפשר עם כיסאות/ בוסטרים לפי כללי הבטיחות. תודה רבה רבה, תמר

תמר שלום, תודה על פנייתך. ראשית שיהיה בשעה טובה לרגל התרחבות המשפחה. בנוגע לשאלותיך: 1. לגבי בוסטר עם או בלי גב: ככל הניתן, עדיף שילדים יישבו על בוסטר עם גב מאשר יישבו על בוסטר ללא גב. זאת מכיוון שבוסטר עם גב משאיר את הילד במיקום הנכון והבטוח לכל אורך הנסיעה ומוסיף גם הגנה צידית לראש ולכל הגוף בגלל המבנה שלו. למרות האמור לעיל, גם בוסטרים ללא גב הם בעלי תקן וניתן להשתמש בהם. עם זאת, יש גם לקרוא את הוראות יצרן הבוסטר ולראות עד איזה משקל וגובה הוא מתיר להשתמש עם הגב או שהחל ממשקל מסוים יש לפרק את גב הבוסטר. 2.לגבי הבת: ב. עד למשקל 18 ק"ג– אכן מומלץ וניתן לשבת בוסטר עם רצועות הפנימיות של המושב זאת כאשר הוא מתאים לגילו ולמשקלו של הילד, וכן תואם את הוראות יצרן מושב הבטיחות. 3. לגבי מיקום הסל-קל- אנו ממליצים למקם אותו במושב האחורי המרכזי, נגד כיוון הנסיעה, כי אז את מרחיקה אותו מאזור הסכנה. בברכה, מור צוות מומחי 'בטרם'.

16/03/2014 | 13:30 | מאת: אבנר

ואים יש כרית אויר צידית במושב האחורי, עדיין אפשר לשבת על בוסטר בלי גב?

אבנר שלום, כרית אויר צידית לא מסכנת את הילד והוא בהחלט יכול להמשיך לשבת על הבוסטר. חשוב להסביר לילדים שיושבים על בוסטר לשבת זקוף, לא 'להימרח' על החלונות - כך שחגורת הבטיחות תונח על עצמות האגן ועל עצם הבריח ותספק את ההגנה המירבית בעת תאונה.

מנהל פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים