סינוס פילונידלי

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

18/06/2016 | 17:57 | מאת: ליאת

שלום רב, לפני כחצי שנה אובחנתי כבעלת אבצס באזור עצם הזנב ועברתי ניקוז. מאז הניקוז ועד היום חשתי אי נוחות וכאב קטן וקל מאוד בישיבה בפוזיציות מסוימות בלבד. ביומיים האחרונים הבחנתי שקצת יותר כואב לי מהרגיל, אבל עדיין ברמה קלה ונסבלת. האם ייתכן שזה נורמלי ושזה חלק מתהליך ההחלמה מהניקוז או שאולי זה חוזר לי? כשהייתי אצל כירורג תקופה מסוימת לאחר הניקוז הוא אמר שההחלמה מתקדמת טוב ושהוא לא ממליץ על ניתוח, שלדעתו זה לא יחזור... לכן זה מבלבל אותי וקצת מדאיג. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
26/06/2016 | 17:53 | מאת: פרופ' עודד זמורה

ליאת שלום, לצערי אין באפשרותנו וגם לא יהיה אחראי מצידנו לבצע אבחנות פרטניות או לתת יעוץ פרטני באינטרנט ללא בדיקה. אין לי דרך לדעת אם תחושותיך מבטאות החלמה תקינה או חזרה של סינוס פילונידאלי. אם את לא רגועה, מומלץ לפנות לכירורג קולורקטאלי / פרוקטולוג לבדיקה והכוונת הטיפול.

27/06/2016 | 18:23 | מאת: ליאת

כפי שרשמתי בכותרת, בסוף האבצס חזר. קיבלתי טיפול של 5 ימים במשחת האיכטמול ולשמחתי האבצס נוקז ללא התערבות כירורגית. שאלתי היא - האם כדאי לשקול ניתוח במקרה שבו זה חוזר פעמיים? מה ההשלכות של ניתוח מהסוג הזה ומה זמן ההחלמה? מצד אחד בא לי לגמור עם זה אחת ולתמיד שכן הכאבים שאני חווה כשהאבצס חוזר הם בגדר בלתי נסבלים, מאוד מתסכלים ואפילו מביאים אותי למצב של בכי ושברון שכן אני מאוד מוגבלת בתנועה וכל תזוזה קטנה מכאיבה לי. מצד שני אני תוהה האם ניתוח לא יקשה עליי אפילו יותר, ואולי כדאי לסבול את החזרה שלהם לתקופות קצרות של מספר ימים על פני ניתוח כה פולשני. אודה לך על תשובתך.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה