בדיקה מיקרוביולוגית+ טחורים חיצוניים

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

31/01/2016 | 14:44 | מאת: שלום

בבדיקה שבצעתי לגילוי פרזיטים בצואה נתגלה שקיים אצלי חיידק בשם: Dientamoeba fragilis בהתייעצות עם רופא המשפחה הלה המליצה לא לבצע טיפול אלא אם אני מרגיש כאבי בטן דיפוזיים ו/או שלשולים. משום כך לא התחלתי בטיפול מאחר ואיני סובל מסיפטומים אלה. לעומת זאת למעלה משבוע אני סובל מכאב ברקטום כתוצאה מטחור חיצוני-ללא דימום(כך מצאו בבדיקה האחרונה שעשיתי)התחלתי בטיפול מקומי באמצ' משחה חיצונית שאינו מביא לשיפור. מאחר ואני ספורטאי פעיל (לא הפחתתי את פעילותי הספורטיבית) אני מרגיש בכאב תוך כדי פעילות ואחרי פעילות והיציאות מלוות בכאב... אשמח מאוד אם תוכל לכוון אותי לפתרון שיפחית מהכאב והאם קיים קשר בין החיידק להופעת הטחורים?האם פעילות ספורטיבית מונעת ריפוי של הטחור החיצוני? תודה מראש !

לקריאה נוספת והעמקה
01/02/2016 | 21:33 | מאת: פרופ' עודד זמורה

שלום רב, סביר כי הסבל שאתה מתאר בפי הטבעת לא קשור לחיידק כזה או אחר, וספק אם פעילות גופנית קשורה לסבל שאתה מתאר. מומלץ להקפיד על ריכוך יציאות בכלכלה עשירה בסיבים (ניתן להשתמש בתוסף סיבים טבעוני שניתן לרכוש בכל בית מרקחת ללא מרשם) ושתיה מרובה, או במוצרים מרככי יציאות אחרים כגון פגלקס ונורמלקס. מעבר לכך, לצערי אין באפשרותנו וגם לא יהיה אחראי מצידנו לבצע אבחנות פרטניות או לתת יעוץ פרטני באינטרנט ללא בדיקה. אם ישנה פגיעה ניכרת באיכות החיים, מומלץ לפנות לכירורג קולורקטאלי / פרוקטולוג לבדיקה והכוונת הטיפול.

04/02/2016 | 11:41 | מאת: שלום

תודה על תשובתך מיום 1.2.16 כפי שציינתי בפנייתי הקודמת הנני סובל מטחור חיצוני ללא דימום שגורם לי לאי נוחות במהלך כל היום בתנועה, בישיבה, או נהיגה וכמובן ביציאות. הטיפול היחיד שאני נוקט בו...זה שטיפה אחרי כל יציאה במים וסבון ומריחת קרם פרוקטו-גליבנול. עלי לציין שאיני מרגיש בשיפור כלשהו למרות שחלפו כשבועיים. לשאלתי: האם בהמשך ארגיש בשיפור, או האם טחורים חיצוניים חולפים/נעלמים בהמשך או שאצטרך התערבות או טיפול אחר שהיית ממליץ עליו?

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה