סרטן השד עם גרורות בריאות

דיון מתוך פורום  סרטן השד

25/08/2014 | 11:44 | מאת: ציפי

שלום, לפני כ 7 שנים התגלה אצלי סרטן השד התחלת טיפול 1 קיבלתי הרצפטין פעיל עקב פיזור ריאתי שנתים לאחר מכן לאחר סיטי פאט הגוש גדל ללא קליטה בריאת ובבית שחי. ב2010 עברתי כריתת שד והוצאת בלוטות. טיפול 2 קיבלתי הקרנות והמשכתי לקבל הרצפטין ב-STAGE IV ללא עדות למחלה פעילה. 2012 גילתי נפיחות בצוואר בCT הודגמו בלוטות וב-CT בטן וחזה יש החמרה ריאתית וחזרתי לקבל טיפול פעם בשבוע נבלבין+הרצפטין נסיגה בבלוטה בצוואר ובריאת ב-2013 המשך טיפול בהרצפטין פעם ב 3 שבועות 5 חודשים לאחר מכן עקב החמרה קיבלתי כדורים LALATINIB/CAPECITABINE עקב פיזור בריאת לאחר 3 חודשים קיבלתי טיפול TDM1 שגם לא עזר והופיעו גרורת (אציין שזה בתוך שנהה אחרונה) הטיפול האחרון היה GEMCITABINE . היום אני לפני ביופסיה נוספת ומסרבת לקבל ADRIAMYCIN עקב התגובות של התרופה (נשירת שיער, מזה 7 שנים אני מנהלת אורח חיים רגיל ומלא עבודה והכל) אני מסרבת לקבל. שאלותי: האם אני יכולה לחזור לתרופה הראשונה נבלבין+הרצפטין? מה אני יכולה לקבל להמשך טיפול שהתופעות לוואי שלהן יהיו ללא נשירה בשיער

לקריאה נוספת והעמקה
28/08/2014 | 15:00 | מאת: פרופ' גיל בר-סלע

ציפי שלום תאור המקרה שלך הוא מעבר ליעוץ באינטרנט. לחזור לשילוב שהפסיק לעזור בעבר - בדרך כלל לא מומלץ כיוון שתאי הגידול נחשבים עמידים לטיפול זה. חוזרים על טיפולים רק אם נפתח פער גדול של מספר שנים שבו לא נעשה שימוש בתרופה. ישנן עוד מספר תרופות בסרטן השד אך רובן יגרמו בשלב זה או אחר לנשירת שיער.

30/08/2014 | 17:15 | מאת: ציפי

השבוע נשלחתי לעשות ביופסיה נוספת מהצואר. אך לא יכלו לקחת דגימה כדי לבדוק אם יש שינוי מבחינת קולנים הורמונליים. מאחר והגוש קטן ואינו פעיל לא הצליחו לקחתץ נכון לעכשיו זה גרורות בריאות. כמו כן הרופא המליץ לי לעשות בדיקת טרגט נאו. האם זה נכון לעשות אותה??? איך אפשר לעשות בדיקה חוזרת כדי לדעת אם יש שינוי בקולטנים הורמונליים??

מנהל פורום סרטן השד