אשמח להתייעץ איתך

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

21/10/2014 | 18:19 | מאת: אורחת

שלום רב וסליחה על האורך. רציתי לשאול אם כשעוברים בדיקת א.ס זה משנה מהי סיבת ההפניה מרופא הנשים כך שבא.ס ידעו מה לחפש/ להתייחס או שמא כל בדיקת א.ס היא אותו דבר? הסבר: עברתי א.ס החודש יומיים לאחר קבלת המחזור ההפניה- אנמיה בשל מחסור חמור בברזל. הכל יצא תקין בא.ס ! ועובי רירית רחם 6 מ"מ. מה שמוזר לי שבדיוק לפני כשנה היה לי דימום חריג ( בין מחזורים מיד בסיום המחזור) במשך חודש/ חודש וחצי הדימום היה רב מאוד ורירי ונאלצתי להיות עם חיתול לבריחת שתן(גם אז נמצאתי אנמית). אח"כ הכל חזר לתקינותו כמו תמיד. אני לא סובלת כלל מדימום רב ( מונרגיה) מקבלת מחזור סדיר בזמן ובמספר הימים. אני בריאה , משקל תקין, לא נוטלת שום כדורים או גלולות. בזמנו ביצעתי א.ס בגלל הדימום החריג בדצמבר, ינואר ומרץ ב רופא נשים שביצע את הבדיקה כתב בכל פעם את החשד לפוליפ. האמת שנראה מעין צורה של פוליפ גבעולי. כעת את הבדיקה ביצעה טכנאית ולפתע אין שום ממצא אקוגני. יש לציין שלבדיקה הנוכחית הופנתי מרופאת המשפחה אל רופא הנשים. הפעם הייתי אצל רופא נשים אחר האם יש לדעתך מקום לברור נוסף? רופא הנשים הנוכחי למרות שיידעתי אותו לגבי הפוליפ לפני הא.ס ולאחר תוצאות הא.ס אמר שלא רואים דבר. לצערי אין לי את טופס ההפניה לא.ס אחרת הייתי מבצעת שוב כדי להיות בטוחה. הוא גם לא ביקש שאעשה עוד פעם א.ס פשוט אמר לבוא לביקורת עוד חצי שנה. האם יש טעם לקבוע תור לרופא כדי לקבל הפנייה לא.ס או שלעזוב את זה...(גם לא כל כך נעים לערער את תשובתו) תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אורחת נכבדה, כן פוליפ/לא פוליפ כן אקוגני/לא נראה אקוגני כל זה לא חשוב! הכי חשוב מה קורה איתך - אם את ממשיכה לדמם ולא נראית סיבה ברורה (כמו צואר הרחם או הפרעה הורמונלית) - צריך להתקדם באבחנה ולבצע היסטרוסקופיה אבחנתית. זוהי פעולה פשוטה, מהירה ואין צורך בהרדמה. אני מקווה שזה יותר ברור!!! לבריאות.

22/10/2014 | 14:00 | מאת: אורחת

תודה רבה על התשובה המהירה אבל אין לי שום דימום! זה היה מקרה אחד וזהו כמעט לפני שנה ואז נמצא החשד.. כעת אני עדיין אנמית ואת זה הרופאה רצתה לברר.

מנהלי פורום האשה והרחם