רירית רחם מעובה וטיפול

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

02/09/2014 | 17:10 | מאת: איילת

ד"ר שלום, בת 38 ,תישעה חודשים אחרי לידה, בחודשים האחרונים חזרו מחזורים כבדים(בערך 10 ימים ויותר כשחמישה מהם דימום כבד) ומעט דימום בין מחזורים, לפני כחודשיים ראתה רופאת הנשים כי רירית הרחם מעובה גם מיד לאחר המחזור, המצב הופיע גם החודש לאחר המחזור רירית של 8.8 מ"מ, הטיפול שהוצע הוא פרוגסטרוני- כך שלקחתי שבוע שעבר 7 כדורי פרימולט נור 5 מ"ג, והשבוע היה דימום - במשך 3 ימים, ביום הרביעי כמעט ונעלם לגמרי. אמורה להיבדק בעוד כיומיים. שאלותי הן- במידה ורירית הרחם לא התנקתה מה ניתן לעשות? האם שוב פרוגסטרון? גרידה? היסטרוסקופיה? מה חשיבות קילוף רירית הרחם המעובה? ומה יכול להיות הגורם למצב זה של רירית הרחם? בנוסף אולי חשוב לצייו שנעשו 3 בדיקות פאפ מאז הלידה והן לא היו תקינות (ASCUS, CIL 1,AGUS )ביופסיה מתעלת צוואר הרחם תקינה, קולפוסקופיה תקינה כל פעם, ותוצאת הפאפ האחרון היה AGUS שלאחריה עשיתי פיפל שיצא תקין גם הוא. האם מצב רירית הרחם יכול להיות הגורם לתוצאת הAGUS? מה לדעתך הטיפול ההכרחי האופטימלי? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

איילת שלום, יש 3 סיבות עיקריות להתעבות רירית הרחם: 1. תגובה הורמונלית - באופן טיפוסי רואים שינוי בעובי הרירית בהתאם לשלב במחזור הויסתי. אם רירית הרחם מעובה באופן קבוע סימן הוא שאין ליחס זאת לשינויים ההורמונליים. 2. גידול ברירית הרחם. 3. פוליפ ברירית הרחם. שני המצבים האחרונים ניתנים לאבחון באמצעות היסטרוסקופיה. הבדיקה הזו פשוטה מכדי להמנע ממנה - היא מאוד אינפורמטיבית ונטולת סיכונית משמעותיים בידיים אמונות. באיה מדיקל אנו מבצעים מאות בדיקות כאלה בשנה ומקבלים תוך זמן קצר תשובה מדויקת המסירה את כל הספקות. לגבי AGUS - בדיקת פאפ היא בדיקת סקר בלבד, משמע רמת דיוק נמוכה יחסית. הבדיקה המשמעותית היא קולפוסקופיה ופיפל. ביצעת את שתיהן והן תקינות. לכן לדעתי את יכולה די להרגע ולהשאר במעקב. רפואה שלמה.

04/09/2014 | 16:37 | מאת: איילת

ד"ר לקסמן תודה רבה על התשובה, הייתי היום אצל רופאת הנשים לאחר הדימום בעקבות הפרוגסטרון ולמרות הטיפול רירית הרחם נשארה מעובה, הרופאה המליצה לנסות עוד פעם אחת לקחת פרוגסטרון ואם זה לא יעזור אז היסטרוסקופיה. מה ההבדל בין גרידה להיסטרוסקופיה ניתוחית? ומדוע יש להתערב במצב של רירית רחם מעובה? (חוץ מהמחזורים הכבדים מאוד) וכן האם אתה יודע מה העלויות של היסטרוסקופיה כזו באופן פרטי? שוב הרבה תודה.

מנהלי פורום האשה והרחם