שאלה בקשר למיניות

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

09/05/2016 | 14:48 | מאת: דני

Subject: שאלה בקשר לזהות המינית שלום וברכה. שמי דני, ויש לי תחושה שמא אני סובל מהפרעה כלשהי. העניין הוא כזה: אני בחור בן 30, מאז ומעולם נמשכתי לנשים הן ברמה הפיזית והן ברמת הרגשית. אומנם, הייתה לי משיכה לגברים, אך צריך לסייג ולומר שמעולם לא נמשכתי לגברים, לא למראה שלהם, לא בחנתי מעולם גברים, אני לא מסוגל להתנשק עם גברים, ותמיד זה היה עם מישהו בוגר . תמיד הייתי פסיבי עם גברים במיטה. לפני חודש חבר שלי יצא במהארון בפניי, מה שגרם לי לחשוב על כל העניין, והתחלתי לחשוב עם עצמי האם אני גם כזה. עד לפני שהוא דיבר איתי הייתי מאונן וגומר בקלות מסרטים של נשים, מתגרה רק מעצם ההסתכלות על נשים, ונהנה במיטה עם נשים. מאותו היום אני לא מצליח להתגרות ממבטים {אף על פי שהייתי עם אישה לפני מספר ימים ונהניתי איתה למרות החשש שהיה לי שמא לא אצליח להנות}. אני חייב לציין שאינני נמשך לגברים כלל וכלל. כשיצא לי לראות הומוסקסואלים, בחנתי את ההתנהגות שלהם, איך הם מדברים על גברים, איך הם חושקים בהם, איך הם מסוגלים להיות איתם במערכת יחסים, מה שגרם לי להבין לאחר התבוננות עמוקה שאני לא כזה {לא מכיוון שזה מפחיד אותי להיות הומוסקסואל, אלא כי באמת אני לא נמשך לגבר}. היו גם הרבה פעמים שכשהייתי עם גברים הייתי לפעמים תוך כדי האקט מפסיק עקב חוסר חשק שבא פתאום או תחושת גועל עקב ניסיונות ליצור איתי מגע אינטימי, ובכלל תמיד זה היה מלווה בעזרים כמו אלכוהול או פופרס כדי להשתחרר. המשיכה הייתה רק הפנטזיה של האקט בו אני פסיבי ותמיד זה עם גבר בוגר, עם בני גילי או אפילו ב15 שנים מעליי אינני מסוגל גם להיות. מה שאני לא מבין הוא איך פתאומית תוך יום, התשוקה והחשק המיני הכל כך גבוה שלי למין הנשי נעלם? אני מבין שעצם החרדה וההתעסקות האובססיבית שלי בנושא כנראה חוסמת אותי, ומחדירה בי פחד מה שגורם לאיזשהו שיתוק? עכשיו כשאני צופה בפורנו של נשים אינני מצליח להתגרות במהרה, ואיך שאני חושב על האפשרות לעבור לצפייה בפורנו של גברים אני ישר מרגיש את ההתגרות אף על פי שעוד לא צפיתי בכלל בסרט כלשהו. אני לא רואה את עצמי בזוגיות עם גבר, זה לא מושך אותי, ותמיד כשהייתי בזוגיות עם אישה כל הנושא של לקיים יחסי מין כלל לא עלה לי במחשבה עקב השמחה בזוגיות עם אישה. איך זה שעכשיו אני מתקשה להתגרות מהר מפורנו של נשים, וכן מצליח להתגרות מפורנו מסויים של גברים? צריך גם לומר שהחלטתי להפסיק להיפגש עם גברים כי מבחינתי אני רוצה להכיר מישהי {מה גם שעצם ההתנזרות מזה אולי מעצימה את החשק?} אשמח למענה כדי להבין מה קורה איתי!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דני, מתיאוריך עולה שאתה נמשך גם לנשים וגם לגברים, גם אם מימוש המשיכה לגברים מוגבל לאקט מסוים ולגיל מסוים. במילים אחרות, המשיכה לגברים והמשיכה לנשים אינן באותה עוצמה (וזה אף פעם לא כך). מבחינת ההגדרות המקובלות, על פניו, ובלי בדיקה מעמיקה יותר, אתה עונה על ההגדרה של ביסקסואל: http://www.shrink-friendly.co.il/?p=187. מקובל לדבר על רצף בן 7 דרגות הנע מהומוסקסואליות בלעדית להטרוסקסואליות בלעדית כשביניהם 5 דרגות של ביסקסואליות וכנראה אתה ממוקם איפה שהוא על פני אותו רצף יותר קרוב לקצה ההטרוסקסואלי. נראה שיציאתו של חברך הגיי מהארון עוררה בך חרדה רבה ופיתחה תופעה שמוכרת כהפרעה טורדנית-כפייתית הומוסקסואלית: http://www.shrink-friendly.co.il/?p=760. מדובר בהפרעה שסובלים ממנה בעיקר סטרייטים שנמשכים אך ורק לנשים אך יש להם חשש מתמיד שמא הם הומוסקסואלים. במקרה שלך, יש ל"חשש" הזה יסוד סביר, שכן למרות כל מה שתיארת, אתה מקיים יחסי מין עם גברים (במגבלות שתיארת), אך כנראה יציאתו של החבר מהארון פתחה אצלך תיבת פנדורה של חרדות לגבי נטיותיך המיניות, שפגעו בעוצמת המשיכה שלך לנשים. כך או כך, נשמע שאתה סובל ומומלץ לפנות לשיחות עם איש מקצוע מוסמך, שמטרתן להגמיש את עמדותיך כך שתוכל להכיל בתוכך את המשיכה לשני המינים ולהרתע פחות ממשיכתך לגברים. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין shrink-friendly.co.il

09/05/2016 | 15:53 | מאת: דני

לא הבנתי, אני קרוב יותר לכיוון ההטרוסקסואלי מאשר להומוסקסואלי? בנוסף, אני הייתי מקיים יחסי מין עם גברים לעיתים רחוקות. אין לי בעיה לחיות עם זה, רק החשש הוא מאיבוד המשיכה לנשים. האם זה דבר שיכול לקרות? היכן ניתן לקבל טיפול כלשהו בחרדה?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים