שאלה לגבי בדס"מ ביחסי מין עם גברים

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

29/02/2016 | 01:13 | מאת: גל

שלום גידי, אין לי עדיין בן זוג. יש לי משיכה לבדס"מ, שמישהו ישלוט בי במידה מסוימת. האם זהו פגם נפשי? סטייה? מצריך טיפול להבנת העניין? תודה :)

לקריאה נוספת והעמקה

שלום גל, במהדורה האחרונה של מדריך האבחון של האיגוד הפסיכיאטרי האמריקני (DSM-5), המקובל על אנשי המקצוע בתחום בריאות הנפש, נטייה מינית מאזוכיסטית ונטייה מינית סאדיסטית נחשבות עדיין שתיהן להפרעות פאראפיליות. השאלה האם יש צורך בטיפול תלויה, כמובן, לא רק במה שמוגדר רשמית/מקצועית כהפרעה אלא גם ביחס של האדם לנטיות אלו. עקרונית, אם האדם חי בשלום עם נטייה זו ואינו מזיק לעצמו ו/או לזולתו, אין בכך כל בעיה. הואיל והזכרת זוגיות, ייתכן שמימוש פנטזיות מיניות כאלו בתוך קשר זוגי הוא בעייתי או לפחות נדיר, ככל הידוע לי, והמימוש נעשה למיטב ידיעתי במסגרת מגעים מזדמנים. אני מפקפק עד כמה בטיפול פסיכולוגי אפשר לחסל את הצורך עצמו ונראה לי שעיקר העזרה צריך להיות במציאת דרכים לשלבה בחייך בצורה שלא תפריע לך. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין shrink-friendly.co.il

29/02/2016 | 16:22 | מאת: גל

שלום ד"ר, תודה על תשובתך. אחד הדברים המטרידים אותי ביותר בדבר זה הוא התחושה שמדובר בפגם. כלומר: אדם שמוכן שזולתו ישלוט בו הוא אדם בעל עצמי חלש. מה דעתך?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים