נון דיאט שאלה עם אוכל

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

13/09/2016 | 15:57 | מאת: תום

הי, קראתי רבות על שיטת הנון דיאט ויש משהוא שלא מסתדר לי-נאמר ואני רעב,ומחליט לאכול בורקס (בממוצע נגיד 600 קלוריות),כדי להרגיש את שובע מאכילת הבורקס אצטרך לאכול את כולו,מה שאומר שאכלתי 600 קלוריות ובנוסף בגלל בגלל שאין לו ערכים תזונתיים מאוזנים זה אומר שארגיש רעב לאחר זמן מה,לעומת אם כשאני רעב אבחר לאכול ארוחה שהיא יותר מאוזנת וניפחה יהי רב יותר מזה של הבורקס. מכאן אני שואל-איך יכול להיות שבאמת ניתן לאכול כל מה שרוצים כשרעבים מבלי שזה ישפיע על המשקל? אין חשיבות לנפח ותרכובת הארוחה? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
14/09/2016 | 09:31 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

נפח הארוחה נקבע לפי שובע. הקלוריות נמדדות לפי השובע. כלומר, אם אתה אוכל בורקס, זה לא משנה כמה קלוריות יש בו, שכן אם עצרת בשובע, אז זו הכמות שהיית זקוק לה בארוחה זו. כמות האוכל שתאכל בארוחה הבאה תקבע באותה הצורה. לפי השובע. הטעות שרוב האנשים עושים, זה החישובים. כמה קלוריות צריך ביום, ואם אכלתי עכשיו 600 קלוריות אז מה זה אומר לגבי המשך היום? כלום. כמות הקלורית שאנחנו צריכים משתנה מיום ליום ומארוחה לארוחה. כל הקביעות של כמה קלוריות צריך ביום, הם לא רלוונטיות לך , היום. כי יש ימים שאנחנו יותר רעבים בהם ויש ימים שפחות. יש ארוחות שכדי לשבוע בהן תאכל את כל הבורקס, ויש ארוחות שכדי לשבוע מהן תצטרך רק חלק מהבורקס.יש חשיבות להרכב הארוחות. ארוחה מאוזנת משביעה יותר. אבל, הנפח שלהן נקבע ע"י השובע ולא לפי מספר הקלוריות. השובע הוא הקלורימטר של הגוף.

15/09/2016 | 11:19 | מאת: תום

נכון שאני יכול להגיע לשובע גם מבורקס אבל ריכוז הקלורי שיש בבורקס לדוגמא הוא גבוה מזה שיש נגיד בלחם מחא עם גבינה-אז כדי להגיע לשובע עם בורקס יהיה עלי לאכול פי שתיים -ולכן גם ההכנסה הקלורית תיהיה גבוהה יותר מאשר להגיע לשובע מלחם מלא עם פחות קלוריות,לא? תודה רבה רבה על התשובה המפורטת!!

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה