עלייה במשקל, מטבוליזם שנפגע

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

26/03/2016 | 12:40 | מאת: לילי

שלום :) אני בת 18, 160 ס"מ. במשך 3 שנים אכלתי 800 קלוריות. היו ימים שפחות וימים שיותר, בגלל בולמוסים, אבל זה בגדול. ממשקל 67 ירדתי ל48 בשנה וחצי, ולאחר מכן נורא היה לי קשה לשמור על המשקל. עם הזמן נוסף לי קילו למרות שלא שיניתי את הרגלי האכילה שלי, ובחגים בתחילת שנה נוסף עוד קילו ועוד קילו והגעתי ל52. נורא היה קשה לי עם זה, ואני יודעת שהפרעות האכילה משחקות לי בראש, אבל הבנתי שזה לא בסדר ושאני חייבת לצאת מזה. לפעמים המשקל הראה 53. בשבועות האחרונים ניסיתי לאכול לפי תחושות הרעב שלי, בלי הגבלה, עד תחושת שובע. היו ימים שאכלתי 1800 וימים שאכלתי 1200 ובגדול המשקל היה בן 53 ל54. היום בבוקר נשקלתי 54.5! וזה הוריד לי ממש את המוטיבציה, למרות שלא אכלתי אתמול יותר מידי. אני יודעת שהמטבוליזם שלי פגוע אבל אני לא יודעת איך לתקן אותו. אני ממש מפחדת לעלות את כל הקילוגרמים בחזרה, כל כך סבלתי במשקל הקודם שלי. יש דרך להעלות את הקלוריות ולא לעלות כל כך הרבה במשקל? איך לתקן את הנזק?

לקריאה נוספת והעמקה
27/03/2016 | 16:14 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

את יוצאת ממעגל הרעבה. 800 קלוריות ליום זה מתכון בטוח לבולמוסים. אני שמחה שאת משחררת את האכילה שלך, ומנסה לאכול לפי שובע ורעב. וכן, לצערי אחת מתופעות הלוואי היא עלייה במשקל עד אשר- הגוף מתאזן. וזו נקודה חשובה. הגוף יתאזן, אם תתני לו את כמות האוכל ביום שהוא צריך. אני מבינה את התסכול שאת חווה, אבל לצערי בשיקום אכילה אין קיצורי דרך. היות ואת מזכירה הפרעות אכילה, ברור שאת צריכה עזרה כדי להרגיע את הקולות האלה. אין ספק שהמשקל חשוב לך יותר מדי, אבל אף אחת לא אוהבת לעלות במשקל. אני חושבת שכדאי שתפני לדיאטנית שמתמחה בשיקום אכילה אחרי הפרעת אכילה, כדי ללמוד לאכול בלי להרעיב את עצמך ובלי בולמוסים ולשמור על משקל רזה ותקין. ומה הוא משקל רזה ותקין עבורך הוא שאלה בפני עצמה. כשיש הפרעות אכילה, לא תמיד יודעים מייד מה המשקל התקין בהתחלה. זה משהו שצריך לברר אותו. עם דיאטנית קלינית שמבינה בהפרעות אכילה תוכלי ללמוד איך הגוף שלך עובד, איך לאכול ולשמור על משקל יציב , רזה ובריא.

27/03/2016 | 18:03 | מאת: לילי

אני לא רוצה לערב דיאטנית, כי אני חושבת שזה רק ימשיך את הפרעות האכילה שלי. אני רוצה לחיות ושהאוכל יהפוך לעוד פרט בחיי היומיום, ומסע עם דיאטנית כרוך בהתעסקות שאני לא רוצה בה. אני ממש מודה לך על המענה, לא מובן מאליו בכלל. יש לי עוד שאלה אלייך, וזה לגבי כמות הקלוריות. בגלל שהגוף שלי לא רגיל לקבל כל כך הרבה ואני מרגישה שובע כבר ב1200 קלוריות, השאלה שלי האם השיטה שלי טובה? כלומר, לאכול עד שובע (ולפעמים נורא קשה לדעת מהו שובע, כיוון שהבטן מלאה אבל המוח עדיין רעב)? או שבשביל לתקן את המטבוליזם אני צריכה להגדיל את כמות הקלוריות ל3000 ? אני שואלת בגלל שאני רואה המון תפריטים של מופרעות אכילה, והתפריט שלהם גדול בשביל לשקם את הגוף ולאו דווקא בשביל להגיע למשקל יעד.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה