המשך

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

11/03/2016 | 22:54 | מאת: מורן

אני נשקלת כל שבוע, אני עולה חצי קילו שבוע אחד או נשארת במשקל שבוע אחריי. אני עולה בכמה מאות גרמים בדרכ. תוך שנה בערך הגעתי מ52 קילו ל58 קילו כי הייתי במסגרת עבודה בגן ילדים בה אכלתי רק שטויות ועליתי. אני גובה 1.63. בגיל 16 ירדתי דרסטית במשקל מ47 קילו ל40 קילו תוך 3 ימים.. נכנסתי לתוכנית אשפוז להשמנה שם עליתי למשקל 50 קילו. כעבור שנה וחצי תוך חצי שנה שוב ירדתי למשקל 40 קילו עקב המצב הבריאותי ושוב נכנסתי לתוכנית האשפוז הזו ושם השמנתי ל52 קילו. מאז שאני בת 14 אני שקלתי 47/50 קילו. עד בעצם לירידה הדרסטית בגיל 16. כל חיי לא הייתי מעל 50 קילו ובגלל זה אני מודאגת. המחזור סדיר, אני על גלולות של מחזור פעם ב3 חודשים. אבל אני על הגלולות האלה כבר 3 שנים ולא ניראה לי שזה הגורם להשמנה. ויש לציין שאני שותה קולה איזה 4 כוסות ביום. אולי בגלל זה??

לקריאה נוספת והעמקה
13/03/2016 | 15:22 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

את מתארת הסטוריה של הפרעת אכילה בגיל של צמיחה והתפתחות. לכן, המשקלים שאת זוכרת, מתאימים לילדות ולא לבחורה בגילך שסיימה את ההתפתחות הגופנית שלה. זה שאת מוטרדת מהמשקל, אני מבינה. אבל, את מאד עסוקה בעלייה במשקל. ואת נשקלת הרבה. וזאת נורה אדומה. כלומר, את כרגע בסיכון לחזור למקום ממנו הגעת לאשפוז.התשובה שאת מחפשת היא לא בכוסות קולה שאת שותה. התשובה שאת מחפשת עמוקה יותר. זה שהמשקל נע בטווח שאת מתארת, זה נורמלי ולא מעיד על עלייה במשקל, אלא על יציבות. ברור לי שאת לא "אוהבת" את התשובה שלי, אבל נראה לי שההתעסקות הגוברת שלך במשקל, גם אם יש בה מציאות של עלייה, דורשת שיחה עם אשת מקצוע. או פסיכולוגית ( את עוד בטיפול?) או דיאטנית שמתמחה בתחום. בהחלמה מהפרעת אכילה, יש עלייה במשקל, וזה חלק מתהליך ההחלמה. את מאד בשליטה על מה שאת אוכלת, ואם יש סיבה לעלייה במשקל, היא יכולה להיות פשוטה. זה המשקל הבוגר שלך, שאף פעם לא ראית ואף פעם לא הגעת אליו. אני חושבת שכדאי לעשות סדר בחשיבה וגם דרך האוכל, אבל לא דרך הפורום. את יכולה לפנות אלינו או לחזור לאנשים שטיפלו בך. אשמח גם בשיחה להפנות אותך לאן שמתאים. אני לא מכירה אותך, כך שאם אני טועה, את מוזמנת לתקן אותי, אבל עדיין, אני מוטרדת מהעיסוק המוגבר שלך לאור ההסטוריה שתיארת. אני מקווה שהתשובה שלי עזרה לך.

13/03/2016 | 18:53 | מאת: מורן

הירידה שלי במשקל היא אך ורק בגלל מצבי הבריאותי. לא מצבי הנפשי. אני מאוד שלמה עם הגוף שלי ואין לי הפרעות אכילה כלל וכלל. הסיבה היחידה שאני נשקלת כלכך הרבה היא בגלל שאבא שלי חולה קרון וחייב להשקל כל שבוע והוא מכריח את כל המשפחה להשקל יחד איתו. הייתי שמחה אם היית עוזרת לי להבין למה אני עולה במשקל ולא לפחות נשארת במקום

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה