שאלה על משקל רצוי:

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

13/01/2016 | 22:18 | מאת: חגי

אני גבר בן 53, גובה 172 ס"מ,מבנה גוף בינוני. בעבר שקלתי 102 ק"מ. בדיאטה סבירה הורדתי בתוך 4 חודשים 10 ק"ג. מאז אני תקוע כבר חצי שנה על משקל של 92 ק"ג. כדי לרדת עוד אצטרך לעשות דיאטה די נוקשה. השאלה היא האם צריך ? לפי מחשבון Bmi התוצאה שלי היא 29 שזה מוגדר מצב השמנה ומצריך לרדת במשקל די הרבה. השאלה אם אני מפספס משהו. האם עלי לרדת במשקל עוד 10 ק"ג ויותר כפי שכתוב במחשבון ה bmi

לקריאה נוספת והעמקה
14/01/2016 | 14:41 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

מספיקה בדרך כלל כדי לשנות מדדית פיזיולוגיים, לטובה. אם אתה צריך להמשיך לרדת במשקל או לא, נחשוב בהמשך התשובה. אבל נתחיל מהתחלה. האם הדרך בה ירדת את 10 הק"ג מאפשרים לך איכות חיים טובה עם אוכל? או במילים אחרות, האם הדיאטה שעשית תאפשר לך לשמור על המשקל שהורדת? אחרי שהגוף יורד 5-10% ממשקלו, הוא נכנס פיזיולוגית לסוג של מגננה ולא "מאפשר" המשך ירידה במשקל. עד אשר, הוא "משחרר" שוב את המשקל. צריך להבין שזה שאתה החלטת לרדת במשקל, גם אם נכון בריאותית, מתורגם ע"י הפיזיולוגיה כלחץ וארוע לא רצוי. ולכן הגוף ינסה לשמר את המשקל , כמה שהוא יכול. אז פה מדובר בזמן. כשאנשים "נתקעים" בירידה במשקל, הם מתפתים להוריד עוד אוכל . וזו טעות מרה. אתה צריך לתת לגוף שלך לקבל ולהתרגל למשקל החדש שלו, ולקבל אותו כמשקל מאוזן. ורק אחרי זה, תוכל להמשיך את הירידה. נקודת האיזון הזו יכולה לקחת חדשים רבים.לא ימים. לגבי האם יש צורך בירידה נוספת? מבחינת המדדים היבשים, המשקל שלך נמצא בתחום של, היזהר לא לעלות במשקל, אבל לא בהכרח בתחום של חובה לרדת במשקל. את משקל החובה כבר הורדת. אז לדעתי חשוב כרגע לשמור על ההישג יותר מאשר להמשיך את הירידה במשקל. אתה יכול לשלב ספורט, כדרך לשפר את הכושר של הגוף שלך לשרוף שומן ( לא משנה איזה סוג ספורט, העיקר שתהינה ממה שאתה עושה)ץ והכי חשוב, לסגל אכילה מאוזנת, טעימה מספקת ואפשרית לטווח רחוק שתשמור על ההישגים שלך.

14/01/2016 | 14:53 | מאת: חגי

ההשג. פשוט לפני הדיאטה נהגתי בהפקות וזללתי הרבה מעבר למה שצריך ודברים שמנים,מתוקים וכד' אני מבין שאני לא צריך להתרגש יותר מידי מזה שלפי ה bmi אני עדיין שמן ?

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה