תפריט

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

30/10/2014 | 10:26 | מאת: צ'יקה

אני ירדתי כ-30 קילו, לאורך שנים. לא דרסטי. אך עם הזמן התפריט שלי נהיה יותר ויותר קפדני. לי הוא מתאים ואני לא סובלת. אך כולם אומרים לי שזה תפרעט מצומצם מאוד. הייתי מעוניינת לקבל חוות שעת מקצועית מכם. להלן התפריט: בבוקר - כוס )לפני בישול( של דייסת קוואקר על בסיס מים. צהריים - אורז לבן/ אורז מלא/בורגול עבה/עדשים שחורות. מבחינת חלבון. עוף אפוי בתנור או דג אמנון או דג סלומון, או שניצל תירס לייט. לגבי הקטניות הכמות היא 100 גרם לפני בישול. בכל ארוחה אוכלת גם 2 פילפלים אפויים. לרוב גם סלט עגבניות, מלפפון, בצל, חסה. לעיתים ארוחת צהריים דייסת תירס 100 גרם לפני בישול וביתה קשה. בערב: מעדן שוקולד 0.5% בתוספת לחם קל ובבתוספת חטיף אנרג'י 100 קלוריות. במהלך הערב 2 פירות תפוח וקלמנטמנה או נקטרחנה. ואנרג'י 60 קלוריות. במהלך היום פירכיות כ-50 קלוריות. נס קפה אחד בלי חלב בתוספת סטיביה. וכ8 מסטיקים ללא סוכר. יש קלוריות בכל התפריט הזה? האם כמה לדעתך, הוא מספיק כתזונה יומית? אני בת 30 גובה 1.66 שוקלת 51.5 ק"ג. אודה לתשובה בהקדם. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
30/10/2014 | 16:07 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

1) שהתפריט שלך מאד קפדני , לא מגוון ולא מאפשר גמישות, ומכאן 2) דאגה לבריאותך.מצד שני, נשמע שאת מצאת את הפתרון שלך, לבעיית המשקל שהייתה לך ואת מרוצה מזה. דרך אחת לבחון את הדברים, היא לשאול האם את ממשיכה לרדת במשקל?כי המשקל שלך, מאד נמוך ואפילו יותר מדי נמוך. יכול להיות שאת מפחדת לעלות בחזרה במשקל וזו הסיבה שהתפריט שלך כלכך קפדני? האם המחזור שלך סדיר ולא נפגע בתהליך הירידה במשקל? אני חושבת שיהיה נכון אם תתיעצי עם דיאטנית כדי לראות איך אפשר לגוון ולהחזיר עוד מאכלים לתפריט שלך, כי לגיוון יש משמעות לבריאות.וגם, לבדוק,אם באמת התפריט הזה עונה על כל הצרכים של הגוף שלך. אני נמנעת מלתת תשובה חד משמעית, כי מאחורי התפריט שבנית, יש סיפור יותר רחב, שצריך לשמוע אותו, לפני שמגיעים למסקנות הנכונות.

30/10/2014 | 17:23 | מאת: צ'יקה

המון תושה על המענה המהיר. לא ציינתי שאני בכלל לא מוסיפה שמן לתפריט. לא שמן זית ולא שמן קנולה, את העוף והדג שאני אופה עם מיץ לימון בלבד במקום שמן, ומורידה את העור מהעוף. אני גם בכלל לא אוכלת ביצים. אם כן, אז פעם ב... האם זה תקין לא לצרוך שמן וביצים כלל? סה"כ אני אוכלת עוף פעמיים בשבוע, דג פעמיים בשבוע והיתר זה טונה ושניצל תירס לייט. אודה לך מאוד, אם תאמרי לי כמה קלוריות יש בתפריט שלי (התפריט שרשמתי בהודעה הראשונה), והאם זה מספיק ליום? וכמה קלוריות אני אמורה לאכול ביום? כמה אני אמורה לשקול? תודה.

07/11/2014 | 13:08 | מאת: צ'יקה

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה