התעניינות

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

10/09/2014 | 17:02 | מאת: רון

שלום, רוציתי לדעת לגבי ההבדל בין פחמימות וחלבונים: אם יש תפריט שבו כתוב כמה גרם חלבונים צריך לאכול ביום וכמה פחמימות לתפריט הטרדה במשקל,מדוע זה לא נכון להמיר את החלבונים והפחמימות לסירוגין? אני שלא מצדדים פה בתפריטים אבל רציתי לדעת בכל זאת... בנוסף-ראיתי שמשהיא כתבה על אכילת המבורגרים כארוחת צהריים,זה לא המבורגר שווה לאיזה 800 קלוריות וזה יותר מחצי הכמות שצריך לאכול ביום להורדה במשקל? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
11/09/2014 | 08:33 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

פחמימות, חלבונים,(וגם שומנים ויטמינים ומינרלים) הם אבות המזון שלנו. זה אומר שאנחנו זקוקים לכולם, באותה מידת חשיבות. הפחמימות אחראיות על האנרגיה הזמינה של הגוף. לא רק לספורט. המח "אוכל" כ 60% מהפחמימות שאנחנו צורכים, השרירים והאנרגיה הזמינה ( כמו הצורך למצמץ בעין) לוקחים את השאר. רק תזכורת קטנה, גם הלב, מערכת העיכול ועוד הם שרירים שצורכים פחמימות. החלבונים בונים לנו את הגוף. כל מה שנראה חיצונית ( הגוף) בנוי מחלבון , כל השרירים בנויים מחלבון, כל התאים בגוף בנויים מחלבון, וכך הלאה. כך שאנחנו צריכים גם חלבונים וגם פחמימות כל יום ,מכיון שהם "מתכלים". ובנוסף, אם לא אוכל מספיק פחמימות, הגוף שלנו יפרק חלבון מהשרירים (כל השרירים) כדי לספק אנרגיה זמינה. ואז אתה עובר לקלוריות,ושואל איך המבורגר יכול לספק חצי מכמות הקלוריות היומית לדיאטה? אז קודם כל, מי החליט שלדיאטה צריך כמות כזו או אחרת של קלוריות? כאשר מתייחסים רק לקלוריות, לא לוקחים בחשבון את הערך התזונתי (כמה אבות מזון) של המזון. כדי לרדת במשקל צריך את כל אבות המזון, בכמות משביעה. וכדי לשבוע צריך גם פחמימות וגם חלבונים וגם שומן. לגבי הקלוריות? מידת הרעב באותה ארוחה "תחליט" מה הכמות שאתה צריך, והשובע יאמר לך מתי די. כך שלכמה קלוריות יש בארוחה, אין שום חשיבות לדיאטה. קלוריות הם אמת מידה לדבר על אוכל בצורה מסוימת, אבל קלוריות לא מעידות על יכולת או אי יכולת לרדת במשקל. אם תאכל יותר מדי, מעבר לשובע, תעלה במשקל. אם תאכל לשובע, תהיה במשקל רזה ותקין. אם תישאר רעב, זה כבר סיפור אחר, וזו לא הדרך.

11/09/2014 | 09:35 | מאת: רון

הבנתי ותודה רבה על התשובה המפורטת אבל רציתי לחדד בשבילי את העניין-אם יש החלפה בין חלבונים לפחמימות כמה פעמים בשבוע מהכמות הנדרשת היומית של כל אחד מהם בתפריט ספיציפי מאוד זה יכול לגרום לחוסר ירידה במשקל?

12/09/2014 | 09:20 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

כפי שהבנת , פחמימות וחלבונים חשובים באותה המידה. כדי לבדוק למה אתה לא יורד במשקל , יש לי כמה שאלות: 1) כמה זמן אתה מנסה או בתהליך ירידה במשקל? 2) האם כבר ירדת במשקל או רק התחלת? 3) מאיזה משקל את מתחיל, מה הגיל והגובה שלך?

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה