בטן נפוחה

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

04/08/2014 | 20:59 | מאת: יעל

אני בת 45 גובה 1.69 מ' ומשקל 79. בחודשים האחרונים אני מעלה במשקל וזה בגלל ששוב נכנס בי החשק לאכןל. בחודש האחרון זה גבר, אני מניחה שבעיקר בגלל המלחמה. בכל זאת יש ימים שאני מקפידה לאכול בריא ומאוזן. אך...גם ולמרות זאת הבטן מתנפחת (מגזים) לוחצת וזה מעבן. לפני שנה הפסקתי לאכול דברי חלב כי הבנתי שזה גורם לי לנפיחות וזה אכו הקל מאוד. לאחרונה כפי שתיארתי, גם בלי דברי חלב, המצב כמתואר. מה עושים? איך מפסיקים את הנישנושים בערב מול הטלויזיה? איך בעיקר אני יכולה לדעת מה גורם ללחצים בבטן? תודה, מחכה לתשובתכם .

לקריאה נוספת והעמקה
05/08/2014 | 13:35 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

למרות מה שחושבים, הרבה ירקות או יותר מדי ירקות, לא מתאימים ליכולת עיכול של הגוף שלנו. אני נפגשת עם הרבה אנשים, שהדבר הראשון שאני ממליצה להם לעשות, זה להוריד את כמות הירקות שהם אוכלים, והפלא ופלא, בעיית נפיחות והגזים משתפרת או נעלמת. אז הייתי ממליצה לך לבדוק את זה גם. לגבי הנשנושים- להגיד לך לא לאכול ליד הטלויזיה? לעשות הפסקה לנשנושים? בצורה הזו, תהיי יותר מודעת למה שאת אוכלת. אבל אני לא חושבת שזו השאלה. האם את אוכלת כדי להרגיע משהו? רגשי או פיזי? או סתם צורך להעסיק את הפה? או פשוט רעב? אין כל רע בנשנושים, והם לא בהכרח סיבה לבעייה עם משקל , נפיחות או אכילה. אז אם תרצי לשתף קצת יותר, אשמח לשמוע כדי שאוכל לענות תשושבה שיותר קרובה לך.

05/08/2014 | 17:42 | מאת: יעל

ראשית תודה על התשובה !! אני מבינה שהרבה ירקות גורמים לעודף סיבים? הבטן הנפוחה שלי יכולה להופיע גם ביום בריא וגם ביום לא בריא. ודוקא שלשום למשל אכלתי פוקצה עם מטבלים ועוגיות עם שוקולד וחטיפים בערב ,חגגנו יום נישואים :-), ולא סיימתי את הערב עם בטן נפוחה, הכיצד ?!?! הנישנושים עונים לי על הריק שאני מרגישה כשאני מול הטלויזיה או במנוחה. כן, יש לי צורך להעסיק את הידיים או עצמי רוב הזמן, כשאני חושבת על זה בעצם, אני רוב הזמן עושה כמה דברים במקביל. גם עכשיו אני מקלידה במחשב ולידי קערת ירקות לנישנוש. מה האלטרנטיבה שיכולה להיות לי לדעתך?? האם התגובה של הבטן זוהי תופעת המעי הרגיז? ביום עבודה רגיל אני יכולה לסיים אותו בבטן רגועה ואני יכולה לסיים בבטן נפוחה. האם זו תגובה ללחצים של אותו היום? או תגובה למה שמתעכל מהיום הקודם? ו...איך אני מורידה אותה?? שאלת השאלות !! אולי לא שטוחה, אבל בהחלט פחות ממה שיש ! המון שאלות יש לי אני יודעת, מקווה שתוכלי לעזור, תודה !!

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה