תזונה נכונה

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

06/07/2014 | 20:57 | מאת: מיטל

שלום, אני בת 28, לאחר 3 לידות. שוקלת 78 , גובה 161. מאז שאני זוכרת את עצמי אני בדיאטות..הגעתי למצב שנמאס לי. לפני כחצי שנה שקלתי 65 והיום אני 78..אני מאמינה שהעליה הייתה ממצב רגשי ומשעמום בלבד ולא מצורכי רעב. התחלתי השבוע פגישה עם דיאטנית קלינית. השאלה שלי היא תוך כמה זמן אוכל להגיע למשקל הרצוי? (כמובן ברצון לשמור עליו תמיד)האם אני חייבת לשלב פעילות ספורטיבית? האם בגלל עבר הדיאטות שלי יקח לי יותר זמן לרדת? אודה לתשובתך. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
07/07/2014 | 16:31 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

היות ואת נמצאת בטיפול תזונתי אצל דיאטנית, נושא התזונה מכוסה, ולא יהיה נכון מצידי להתייחס אליו. לגבי הירידה במשקל, מאד חשוב שתביני, שזה לא עובד מתמטית. עצם זה, שהחלטת להתחיל דיאטה ולרדת במשקל, לא מבטיח ירידה במשקל בקצב כזה או אחר. ירידה במשקל והצלחת תהליך נמדדת בדיעבד. כלומר, רק לאחר חודשיים -שלושה, תוכלי לדעת אם את יורדת וכמה ירדת. פיזיולוגית, בהנחה שלא תהיה כאן הרעבה, הגוף עובד בקצב שלו. לא כדאי ואי אפשר באמת, לזרז את התהליך. המדיה מספרת על כל מיני דרכים לרדת מס מסויים של ק"ג בשבוע. הפיתוי, להוריד אוכל בשביל להראות תוצאות הוא גדול. אבל זהו בדיוק המכשול העיקרי להצלחת ירידה במשקל. את צריכה להיות סבלנית, מאד, ולתת לגוף שלך לרדת בקצב שלו. היות ואת מתארת אכילה משעמום, ואכילה רגשית, חשוב שתטפלי בנושאים האלה קודם. כי מאד קל, "ליפול" חזרה על האוכל, אם לא לומדים למלא את המקומות האלה במשהו אחר. או פשוט להיות בהם. אין שום דבר רע בלהיות משועממת או עצבנית או אחר. ברור, שהאוכל לא פותר את הבעיות האלה. כדאי לך לדבר על כך עם הדיאטנית שלך, במהלך תהליך הדיאטה. כי מבלי להתייחס למקומות האלה, את תעשי שוב עוד דיאטה, בדיוק הדבר שנמאס לך ממנו. אין מניעה לאכול הכל, לאכול לשובע ולרדת במשקל. להיפך, זו בעיניי, הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל. כי בצורה הזו, כשתגיעי למשקל (יכול לקחת הרבה זמן,חודשים ואולי שנה ויותר), לא תצטרכי לעשות שום שינוי תזונתי כדי לשמור על המשקל החדש. פעילות גופנית מומלצת בכל משקל. פעילות גופנית לא מזרזת ירידה במשקל, אבל בהחלט משפרת את המצב רוח, מחברת אותך לגוף ומחזקת אותו. אבל אין חובה בפעילות כדי לרדת במשקל. וכן, אם עברת הרבה דיאטות, יש סיכוי שייקח לך יותר זמן לראות תוצאות, מאשר אדם שעושה את הדיאטה הראשונה שלו. שיהיה לך בהצלחה!

13/07/2014 | 11:38 | מאת: יורם

איך מורדים 30קלו

20/07/2014 | 12:47 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

הרבה אנשים מסתכלים על סוף תהליך הירידה במשקל. כשארד 30 ק"ג...והמחשבה של :עד שארד 30 ק"ג, מוציאה את הרוח מהמפרשים והרצון להתחיל שינוי תזונתי בכלל. רוב האנשים רוצים לרדת 30 ק"ג תוך חודש חדשיים, שהיא ציפייה לא הגיונית. אם אתה רוצה להתחיל תהליך של ירידה במשקל, אתה יכול לרשום לי מה אתה אוכל ביום, שאוכל להסתכל על זה,ונוכל לדבר באופן כללי על איפה המקומות שכדאי לך להתחיל את השינוי כדי להגיע לאכילה לפי רעב ושובע, או ללכת לייעוץ שילווה אותך את כל הדרך.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה