קושי תמידי לנשום עמוק

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

15/09/2016 | 15:38 | מאת: ירדן

היי, אני בן 30, סובל מהפרעות נשימה שהתחילו מדי פעם והגיעו למצב שאני חווה את זה על בסיס יומי מרגע התעוררות עד לשינה. לפעמים זה גם מעיר אותי מהשינה. התופעות כוללות בין היתר: נשימות עמוקות שאני לא מצליח לקחת (מרגיש שהריאות לא מתמלאות), פיהוקים תכופים (אחת לכמה דקות אני מפהק, זה מרגיש לי כאילו ככה נכנס יותר אויר). בנוסף לתסמינים האלה שבמילא מתישים אותי, המון פעמים הקוצר נשימה הזה ילווה בהתקף חרדה קשה, פחדים ומחשבות על מוות מוקדם או שיש לי בעיה רפואית שעוד לא עלו עליה. רופאת המשפחה שלי הפנתה אותי בשנים האחרונות לעשרות בדיקות כולל בדיקות לב (הולטר ואקו) תפקודי ריאה מלאים אצל מומחה ריאות, צילומי רנטגן וסיטי של הריאות ובית החזה. לא נמצא שום דבר שיכול להסביר את התופעה. הרופאה אמרה לאורך כל הדרך שלדעתי מדובר בסימפטום של חרדה. הדבר היחידי שלא בדקנו זה אלרגיה בעיקרון. הלכתי לפסיכולוג למספר פגישות אבל לא חשתי בשיפור כלל וכלל. למעשה הרגשתי שהטיפול הפסיכולוגי הוא לא זה שיביא את הגאולה. הנשימות האלו מפריעות לי לנהל אורח חיים תקין, הראש שלי עוסק בנשימות שלי 90% מהיום. התפקוד שלי בעבודה ירד, מצב הרוח שלי כלל לא קיים, סף העצבים שלי נמוך עד לא קיים גם הוא, ואני פשוט מכונס וסגור בתוך עצמי בגלל חוסר היכולת שלי לנשום בצורה סדירה, על בסיס קבוע. האם טיפול פסיכיאטרי יכול לעזור? האם יש עוד משהו שאני יכול לבדוק?

לקריאה נוספת והעמקה

ירדן טוב עשית שפנית לקבלת טיפול פסיכולוגי. אלא שטיפול פסיכולוגי (לפעמים גם רפואי "רגיל"), מחייב סבלנות והתמדה בטיפול, לפני הגעה למסקנה שהטיפול לא יעיל. במקביל, יש לזכור שיש הרבה גישות וטכניקות טיפול פסיכולוגי ובוודאי הרבה מאד מטפלים, כך שאל לך להתייאש מכך שהטיפול עדיין לא הועיל. על פי הסימפטומים שאתה מתאר יש סבירות טובה שטיפול פסיכולוגי, הכולל גם כלים מגישת ה-CBT, יועיל לך. במידה ולא יהיה שיפור, המטפל הפסיכולוגי אליו תיפני, יידע כבר לייעץ לך בעניין הסתייעות אפשרית בתרופות פסיכיאטריות, אם בכלל.

26/07/2020 | 00:40 | מאת: עינב34

היי ירדן.מקווה שתיראה את התגובה שלי. אני סובל בידיוק ממה שאתה מתאר,רציתי לדעת אם הבעיה עברה לך?

29/08/2020 | 22:05 | מאת: גיא

גם אני מרגיש זאת לאחרונה. גם בן 30 ויש לי הרגשה תמידית (כבר 5 ימים בערב) בדיוק כמו שאתה מתאר. אני מרגיש שאני לא מצליח למלא את הריאות באוויר ממש עד סוף, כאילו חסר לי עוד טיפטיפה כדי למלא אותן ואני לא מצליח להגיע למצב של העוד טיפ טיפה. האם אתה מעשן? אני לא מעשן אבל אני מאדה (סיגריה אלקטרונית) ותמיד עוברות המחשבות שדברים קשורים זה בזה. מצד שני ניסיתי לקרוא באנגלית על תחום האידוי (vaping) ועל תפקודי ריאה או בעיות נשימה ולא מצאתי אפילו מקרה אחד שבאמת מצביע על קשר. אני כן חווה לאחרונה קצת חרדה. כנראה תקופת הקורונה וכו׳. עוד אנשים מרגישים כך?

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה