נורה פלואורסצנטית נשברת

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

28/11/2016 | 07:51 | מאת: אבי

שלום רב, נשברה אצלי בחדר המיטה נורה פלואורסצנטית בזמן שהיא דולקת(קיבלה מכה חזקה). למעשה היא המשיכה לדלוק גם קצת אחרי שהיא נשברה. משום מה שבירת הזכוכית של הנורה לא גרה לנורה עצמה להפסיק לתפקד , אך שבריה התפזרו על כל המיטה. בהתחלה לא התייחסתי לזה כל חשיבות, וקראתי כתבות שנורות אלה מכילות אמלגם ,ולא כספית,ולכן אינן מסוכנות, ואין לצאת מהחדר כאשר הם נשברות. ולכן לא יצאתי מהחדר, ולא איווררתי את החדר אלא שאבתי בשואב אבק את כל השברים מהמיטה ומהריצפה וזהו. אך מבירור שלאחר מכן באינטרנט קראתי שזה תעלול שיווקי, ונורות אלו כן מכילות כספית. הייתי רוצה לדעת האם יש בחשיפה הזאת לכספית כדי לגרום נזק כלשהי לבריאותי? בנוסף אשמח לעצות לגבי התנהלות שלי כרגע. כמו מה לעשות עם שואב האבק ששאב את כל הכספית, ואיך לנקות את המיטה ואת החדר משאריות הכספית. תודה רבה מראש. אבי

לקריאה נוספת והעמקה

פעלת באופן מתאים. תרד לפח האשפה ותרוקן את שקית השואב.זה לא כספית גולמית ובכמות הזאת פשוט לאשפה, אין בשלב זה אפשרות אחרת. הכספית בצורך אמלגם (כמו בסתימות שיניים) היא עדין כספית רק הפגיעה הבריאותית שלה נמוכה יותר וכך גם הפגיעה בסביבה. לא להשאב למיתוסים. אמלגם הוא עדין כספית רק כאיל וארוזה בצורה בטוחה יותר לבית ולסביבה. ולכן, גם אפשר להשאר בחדר, וגם לאסוף אותה בצורה יותר בטוחה מאשר כספית מתכתית (לרוץ אחרי כדורים קטנים). במנת דג ים יש כמות הרבה יותר גדולה של כספית מאשר בכל מנורת שנשברה ואת הרוב אספת ולא בלעת. אתה רוצה אור בבית ולא תאורת נרות. אין אפשרויות רבות שהן ללא חומרים מסוכנים. הכמות קטנה מאוד וצריך להשתדל לא להחשף, ולא לשבור. מבחינת האור שנשאר, כנראה המנורה די חדשה, או שלפחות עוד היה לה עוד הרבה שעות תאורה בה. פלורנסציה הוא תהליך של ערור ולוקח זמן לדעיכה של האור, הוא לא מידי, והוא לא קשור לחשמל. גם שאתה מכבה האור, יש עוד קצת המנורה זורחת. תקין לגמרי.

28/11/2016 | 18:21 | מאת: אבי

התכוונתי שלמרות שהנורה נשברה היא המשיכה להאיר(עד שכביתי את החשמל). כאילו שלמרות שגוף הנורה העשוי מזכוכית שבור, המנורה עדיין מתפקדת ומאירה. האם במקרה הזה כל אדי כספית נפלטים לאוויר(כי הזכוכית של הנורה שבורה), מה שעוד יותר מגדיל את החשיפה?

קצת תמוהה, זה אמור להיות חצי שניה-שניה לא יותר. אולי תגלית המאה... הכספית איננה זו שנותרת את האור, היא מתחילה התהליך ואז הגז שממלא את חלל המנורה מאיר - גז הנאון. ברגע שהגוף נשבר כל הגז ברח (אין בו שום סיכון בריאותי או בטיחותי). לכן, מוזר... ו...אין אדי כספית. הכספית שמאחר שהיא בצורת אמלגם - מוצק אבקתי, לא קשורה להמשכיות פעולת האור כי אין יותר גז וגם לא נמצאת במצב גזי.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות