שקיות קוקי ונילון לאפיה ובישול

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

26/09/2016 | 12:17 | מאת: מלי

שלום, אני קצת מבולבלת בנוגע לשמוש בשקיות קוקי, האם הן בטוחות לשמוש? מניין כל השמועות על כך שהן מסרטנות? כמו כן האם מסוכן להכניס לסיר החמין שקיות נילון מרשרשות (לקטניות וכו'?) לתשובתך אודה מאד שנה טובה ובריאה

לקריאה נוספת והעמקה

השאלות לא ממש ברורות. מהיכן מגיעות השמועות? מחציי אמיתות ואי הבנה של אנשים שחושבים שמבינים ויודעים. מדברים שאנשים ללא ידע או ידע חלקי מחליטים שזו אמת ודוחפים אותה באגרסיביות. מגיע מאנשים אינטרסנטים שאוהבים ליצור פניקה ובלאגן ואוהבים לשנוא כל דבר שהמילה פלסטיק נמצאת בו. או סתם אנשים שאוהבים ליצור מיתוסים אורבניים שאנשים נתפסים אליהם ואח"כ מאוד קשה עד בלתי אפשרי לשכנע שזה בסה"כ התחיל כמתיחה, כצחוקים. שקיות קוקי מיועדות לאפיה ולבישול. הן עמידות בטמפרטורה של בישול (עד 100 מעלות, ואפיה עד 200 מעלות). יש להם אישורים של משרד הבריאות לשימוש המיועד לבישול במזון.

27/09/2016 | 12:48 | מאת: מלי

מודה לך מאד על ההבהרה, בדיוק לשם כך פניתי אליך, היום בעידן האינטרנט קשה מאד שלא להתבלבל משלל המלל, העבודה שאת עושה חשובה ביותר , יישר כח לך, ובנוגע לשקיות נילון מרשרשות המשמשות לסנדוויצ'ים האם אותן מותר להכניס לסיר החמין , או שהן מסוכנות? תודה ושנה טובה ובריאה מלי

נבדיל בין שני נושאים בשאלה שלך 1. האם מסוכן 2. האם אפשר מסוכן, זה לא. אפשר, גם כן לא. שקיות כריכים הן דקות מאוד ומיצרים אותן בצפיפות נמוכה, מאחר שתפקידן לשמור על כריך לזמן קצר, והן לא אמורות לעמוד בתנאים קשים כמו רתיחה ובישול. לכן, אם תכניסי אותן לחמין הן פשוט תאבדנה הצורה (תמסנה), ואז האוכל שיהיה בהן יצא החוצה, וחתיכות פלסטיק מותך ידבק לאוכל, שזה לא כל כך נעים. אך, מבחינת ההרכב אין בעיה (פוליאתילן או פוליפרופילן). דרך אפשרית לבדוק אם שקית מתאימה, תכניסי אותה למים רותחים אם היא שומרת על צורה היא תשמור על צורה גם בבישול. אם לאו, מומלץ שלא, אפילו שמבחינת החומרים אין בעיה מיוחדת.

28/09/2016 | 11:54 | מאת: מלי

שוב תודה רבה, (אגב השקיות לא נמסות במים רותחים) שתהיה לך שנה טובה בריאה ופוריה!

יופי, תודה והערה... שקיות אוכל יש מיצרנים שונים ואיכויות שונות, אז לבדוק כל פעם מחדש, שלא תהיה תקלה.

28/06/2017 | 08:05 | מאת: דוד

האם כל שקיות הקוקי המשווקות במרכולים השונים,ראויות בריאותית לשימוש.(שקיות חברת קוקי משמעותית יקרות יותר.האם הן גם בטוחות יותר?)

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות