האם יש צורך להחליף מזרון עם מעכב בעירה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

24/09/2016 | 09:24 | מאת: אורן

יש לנו מזרון זוגי שרכשנו לפני 12 שנים. ככל הנראה הוא מכיל חומרים מעכבי בעירה. האם יש בכך סכנה שילדינו הרבו לישון בו בשנתיים הראשונות לחייהם? והם עדין ישנים בו לפעמים? האם החומרים נשאפים כאשר ישנים על המזרון? ראיתי שמשרד הבריאות עכשו מתנגד להוספת החומרים הללו. האם רצוי להחליף מזרון כזה לאחר תקופה ממשוכת ? הבנתי שלאחר זמן מסויים החומרים מתפרקים וכמות האבק והחומרים הנפלטים ממנו עשויה לעלות.

לקריאה נוספת והעמקה

משרד הבריאות קובע המדיניות, ובמידת האפשר מגבה הדברים בחקיקה. "כל זמן שאין חקיקה במשרד הבריאות אינו מתערב בבחירה האישית של הצרכן בבואו לרכוש מזרן. אין זה מתפקידו של משרד הבריאות להפנות את הצרכנים ליצרן או לייבואן מסוים לשם רכישת מזרן. לכן, ההחלטה איזה סוג של מזרן לקנות והיכן לבצע את הרכישה תלויה בצרכן בלבד". ההחלטה היא שלך בלבד.

25/09/2016 | 09:09 | מאת: אורן

השאלה שלי היא האם המזרון משחרר חומרים לסביבה, ואם כן באיזה צורה? כלומר האם החומרים הללו נדיפים או שהם משתחררים רק אם המזרון בלוי כאבק? האם לדעתך רצוי להחליף מזרון שיש בו מעכבי בעירה אחת לכמה שנים על מנת למנוע שחרור חומרים או שאין לכך חשיבות

מעכבי בערה על בסיס ברום הם חומרים לא נדיפים. הם מקושרים לחומר המזרן, ורק חיכוך והתפוררות משחרר אותם יחד עם חלקיקי המזרון. החלקיקים כמו כל אבק, מגיעים בחלקם לאוויר ולמערכת הנשימה. זו הדרך של החשיפה. בהתאם לכללים המוגדרים לפורום, הפורום איננו נותן עצות או המלצות. ניתנות תשובות לשאלות בתחום הפעילות של הפורום. כאזרח וכאדם עצמאי, זכותך להחליט כראות עינייך.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות