עץ מטופל בגג האם מהווה סכנה?

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

21/09/2016 | 08:53 | מאת: אלה

בנינו בית בשנת 2002, הגג עשוי קורות עץ מטופל ועליהם מוצמדת שכבת חיפוי של עץ לא מטופל, שמהווה את התקרה. אין מגע בינונו לבית הקורות המטופלים. אני לא יודעת במה טופל העץ, ואני מבינה שבשנת 2002 נעשה שימוש ב CCA לטיפול בעץ אורן. הם עלי לחשוש שהעץ פולט לתוך הבית ארסן וכרום? או שאלו חומרים לא נדיפים והסכנה היא רק במגע ישיר? האם יש דרך לבדוק זאת?

לקריאה נוספת והעמקה

משרד הבריאות הגדיר שהאוויר בבתים מסוכן לבריאות ואך גורם לסרטן. בבית יש הרבה מאוד רהיטים וחפצים שפולטים חומרים מסוכנים לסביבת הנשימה שלנו. אם אמנם יש בעץ ארסן וכרום, הם לא מתנדפים אבל אם העץ מתפורר אז הוא יכול להגיע לנשימה. אם העץ שלם, הסיכון הוא רק במגע ישיר. ניתן לבצע בדיקות במעבדות מאושרות לדיגום של העץ לנוכחות כרום וארסן.

21/09/2016 | 15:27 | מאת: אלה

האם יתכן שבמשך השנים עץ יפלוט את הארסן והכרום? והם יכנסו לאבק הבית או שזה לא סביר? העץ במצב שלם ולא פגוע, אך יש תחלופה של אויר בין הבית לבין הגג

בקטנה כן, כמו כל דבר בבית. מעט שחיקה קיימת תמיד, אבק יורד למטה, גרביטציה, עליתם ירדתם. לא להכנס להיסטריה או לחרדות, זה קיים בכל הבתים ובכל המבנים. אך, להגיד שבכלל לא, יהיה לא מדויק. בדיוק כמו להגיד שאין פרוק בקטנה של כבלי חשמל בבית ושאינם פולטים מעט וניל כלוריד לאוויר הבית. קיים בקטנה בכל בית. על דברים קטנים אלה משרד הבריאות הוציא את ההנחיה. לאוורר הבית, וגם לשטוף הבית ברטוב.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות