מיקרוגל

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

01/08/2016 | 23:17 | מאת: חני

שלום אם אפשר ארצה לשאול קתי שאלות: 1. האם מיקרוגל מסוכן רק כי פולט קרינה כלפי חוץ ולכן כאשר מופעל יש להתרחק ממנו? או שכם המזון המתחמם בו נפגע? קראתי מספר דעות חלוקות בנושא כשאחת מהן דיברה על כך שהחימום במיקרוגל הורס את הערכים התזונתיים שבצזון ובנוסף פוגע בו לרעה. האם זה נכון? 2. לא בטוחה אם קשור לפורום אך אנסה... אבי עבר אתמול בבוקר בדיקת מיפוי עצמות ולפי מיטב הבנתי החומר הרדיואקטיבי המוזרק בבדיקה מוקרן לאחר מכן לסביבה. יש לי ילד קטן ותינוק והייתי מעוניינת לדעת כמה זמן מומלץ שלא להתקרב ומתי הקרינה מהחומר אמורה להעלם לחלוטין? תודה וסליחה על האורך.

לקריאה נוספת והעמקה

אפשר לשאול כמה שאלות שרוצים, אין הגבלה 1. מיקרוגל לא בעיתי יותר מחימום רגיל על כיריים או בתנור. עצם החימום הורס חלק מהערכים התזונתיים, וזה יקרה בכל תהליך חימום. מיקרוגל בהיבט זה עדיף על בישול או תנור, כי החימום מהיר ואז יש פחות פגיעה תזונתית. קרינת מיקרוגל הנה קרינת חום, ולכן מיקרוגל מחמם את האוכל. קרינת מיקרוגל לא יוצאת החוצה מהמכשיר. כאשר הדלת סגורה והחלון הקדמי של הדלת שלם, אין בעיה. ברגע שפותחים המכשיר מפסיק וכך אין פליטה של קרינת החום. ומאחר שהקרינה היא של חום, אין בה סיכון בריאותי באוכל. 2. חומר רדיואקטיבי בהחלט יש פיזור לסביבה לאחר טיפול כזה. אך, הפיזור הוא בכמות קטנה, כי מכניסים כמות קטנה ביותר של חומר. הצוות הרפואי בודאי אמר לכם כמה זמן יש לשמור מרחק. רק הם יודעים, לפי הכמות שנתנו לו והחומר שנתנו לו. אם אמרו שהכל בסדר, אז אין בעיה. אם את חוששת ממש למרות שאם לא נתנו הנחיות אין בעיה, הקרבה הפיזית היא הבעיתית, שהקטנים לא יחבקו/יתנשקו איתו, לא יאכלו מהצלחת שלו ולא יתנגבו במגבת שלו לעוד יום או יומיים, וזה בהגזמה, ממש לא נדרש אם לא אמרו לכם שיש לשמור מרחק. כי החומר ידעך לרמה לא מסוכנת. ואם את עדין בלחץ, לחזור למרפאה ולשאול.

02/08/2016 | 15:38 | מאת: חני

תודה על התשובה. אזמח להבין את עניין המגבות- הקרינה לא יוצאת רק מהאדם בו נמצא החומר? האם כל דבר בו הוא יגע יקרין גם חומר רדיואקטיבי?

כאשר חומר מוזרק לגוף, אחוז קטן ממנו יכול לצאת לפני שהתפרק דרך העור, ואז ירד למגבת, ואז בחיבוק יעבור לילדים או לכל אחד אחר. לכן, מגבות נפרדות ולא חיבוקים ליום יומיים. החומר על המגבת, אם יש יתפרק, ואז אין שום בעיה בכלל. כל זה כי את חוששת. באופן מעשי לא סביר ששלחו אותו הביתה בלי הנחיות אם רמת הקרינה היתה מסוכנת לסביבה.

03/08/2016 | 07:21 | מאת: חני

הבדיקה הייתה ביום ראשון בבוקר ונאמר לו שאין סכנה לסביבה... בכל אופן הילדים התקרבו אליו פעם ראשונה רק אתמול (שלישי) בצהריים. אין סיכוי לקרינה כלל בשלב זה?

חבל שלא קראת את התשובה הראשונה ולא מסרת את כל המידע מההתחלה. כל התשובות היו בהנחה שלא קבלתם הנחיות מהצוות הרפואי. היו הנחיות שאמרו שאין סיכון כבר ביום ראשון, אז לא היה סיכון כבר ביום ראשון, ובטח לא בשני ולא בשלישי.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות