עד כמה צמר סלעים מסוכן?

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/05/2016 | 10:20 | מאת: שוש

בוקר טוב, בעיקבות בדיקה שבוצעה בקיר בנית קרביץ, נאלצנו לפתוח כחמישה פתחים סמוכים ששטחם הכולל כ-0.3 מטר מרבע כלומר בערך אורך כולל של מטר וגובה כשלושים ס"מ. הקיר טרומי ולחלקו הפנימי מוצמד קיר גבס שמאפשר בידוד. הפתחים היו פתוחים כשנה,(כי צ"ל עוד בדיקה בעתיד) ופתאום הבנתי שזה מסוכן. אז אני הולכת לסגור אותם. 1. בזמן פעולת הפתיחה חתכו את הנילון שהפריד בין קיר הגבס לצמר הסלעים, האם חשוב שיחודש הנילון.(כי לשם כך צריך להחליף את כל קיר הגבס כנראה. או שמספיק להחזיר את הלוחות שנחתכו למקום ולאטום את הרווח בשפכטל? האם הפתחים הללו היוו עבורנו סכנה לבריאות? ומה ניתן לעשות למנוע נזק? תודה רבה מראש על התשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

צמר סלעים הנו חומר מסוכן ועלול לגרום לפגיע נשימתית. עיקר הסיכון הוא בזמן עיבוד, כמו במקרה זלכם בזמן החיתוך. מספר ימים לאחר מכן הסיכון פוחת. עדין מדובר בחומר בעיתי ורצוי לא להחשף אליו נשימתית. ברוב המכריע של החומרים לא ניתן לדעת אם יש פגיעה או פגיעה מצטברת אלא רק בשלב שכבר מתחיל אירוע רפואי. לכן, כפי שאני חוזרת ואומרת בתשובות לשאלות בנושא של חשיפה לחומרים מסוכנים להמנע מחשיפה או לצמצם למינימום. מספיק סגירה של הפתחים עם שפכטל או חומר בניה אחר. הניילון עיקר תפקידו בידוד ומניעה של כניסת מים, אז אם רטיבות לא בעיה, לשיקולכם.

08/02/2018 | 06:09 | מאת: שלומי

מתחת לקיר גבס היתה לי נזילה מהשכן מעליי כאשר פתחתי את הגבס, היה שם הרבה צמר סלעים למניעת רעש..והצמר סלעים היה רטוב .הוצאתי את כל הצמר סלעים בחתיכות קטנות לאט לאט וזרקתי אותו .זה קרה אתמול בבוקר מאז אני לא מפסיק להשתעל כבד...מה עושים??

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות