סוללות נוזלות

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/04/2016 | 22:01 | מאת: רוני

שלום רב רציתי להחליף בטריות רגילות במשחק לתינוק, וכשפתחתי את המכסה ראיתי שהבטריות נזלו. המשחק שכב אצלי כארבע שנים במרתף. את הבטריות הישנות ישר זרקתי אבל נשאר קצת חלודה וחומר לבן שנראה כמו מלח. בעלי נתן לביתי בת שמונה לנקות את זה עם קיסם אוזניים. שלוש-ארבע פעמים. האם היא נחשפה לחומר מסוכן שדלף מהבטריות? תודה רבה. אני מוטרדת

לתת לילדה בת 8 לטפל בדבר כזה קצת לא אחראי. לא עדיף לחשוב רגע ולהיות מוטרדת לפני מאשר לתת לה לעשות פעולה כזו ואחכ לשאול? אתם ההורים שצריכים לבצע פעולות מסוכנות ולא ילדים קטנים. היתה יכולה כן להפגע אם החומר היה חודר לעיניים או היה עובר לידיים.

17/04/2016 | 06:47 | מאת: רוני

דר תודה רבה עבור התשובה אשמח קצת לפירוט. כי בעלי לא משתכנע שזה מסוכן. ואני רוצה להסביר לו. שאלה נוספת. האם יש פקטור של זמן. בנושא זה אם הבטריות נזלו מלפני כמה שנים. האם החומר שנותר עדיין רעיל באותה עוצמה? ואיך אני יכולה להיות רגועה שהילדה לא נפגעה? תודה רבה

אם הוא חושב שהכל תקין שיבושם לכם. סוללות מכילות חומרים מסוכנים ביותר. לא הייתי חושבת שהורים יתנו לילדה בת 8 לשחק עם חומצת שרותים (חומצה מלחית) או עם מסירים שומנים (סודה קאוסטית) שאלפי אנשים נפגעו מהם ברמה זו או אחרת עד כדי אובדן ראיה או ירידה בתפקודי ריאות. או להתעסק עם מתכות רעילות שיש כמובן בכל סוללה. אז, מה שיש בסוללות יותר גרוע. החומרים בסוללות אינם מתנדפים, ולכן גם לאחר שנים החומרים שם. בכמות קטנה של סוללה, אך עדין קורוזיביים ורעילים ובמיוחד לילדים קטנים.

17/04/2016 | 09:49 | מאת: רוני

דר תודה רבה עבור התשובה איך אני יכולה לדעת שהילדה לא נפגעה? היום היא בת עשר. זה היה לפני שנתיים. תודה

17/04/2016 | 10:11 | מאת: רוני

איך יודעים שהסוללה נזלה? אשמח לדעת תודה

1. חבל שאת לא נתת את הנתונים באופן מלא מההתחלה. 2. את אמרת שהסוללות נזלו 3. יש שתי רמות פגיעה אפשריות. אחת מידית - מגע עם החומרים שנזלו שהם קורוזיביים (כמו חומצות) שיכלו לגרום לה לכוויות בידיים בפנים או פגיעה בעיניים. כנראה למזלך הילדה עבדה בזהירות, לא בזכותכם, ואולי היה לה רק גירוי קל שלא הבחנתם בו והוא עבר לה. אם במהלך הניקוי היא נחשפה גם למתכות לא ניתן לדעת ולא ניתן לבדוק. חשוב לא להחשף מעבר לנדרש למתכות שהגוף שלנו לא צריך כי הן מצטברות ועלולות לגרום למספר אנשים לבעיות בריאות בהמשך. אין שום דרך לבדוק. לכן, יש לשאוף למינימום חשיפה, במיוחד אצל ילדים כי הם רגישים יותר.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות