צבעים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/01/2016 | 11:34 | מאת: אילנית

שלום רב לפני שנה עבדתי עם ספריי לקרטון. והוא נשאר סגור בארון אצל ביתי בחדר. היום כשעשיתי סדר ראיתי שכתוב עליו שהוא צריך להיות שמור במקום מאוורר היטב? למה ? האם חשפתי את ביתי לחומר מסוכן? או שההנחיות במיקרה שהמיכל הדליק יתפוצץ? תודה אמא מודאגת

לקריאה נוספת והעמקה

מכל שאינו סגור כמו שצריך עלול לשחרר אדים לאוויר. אם בכלל השתחררו אדים אלה יכולים או לגרום לתחושות מידיות לא נוחות (לדוגמא: סחרחורת, בחילה, ישנוניות) אם משתחרר כמות גדולה של חומר. יש בעיה נוספת של שחרור איטי וחשיפה מוגבלת לחומר באוויר. אם בכלל השתחרר חומר מהמכל, אז השחרור איטי, הרוב מתפזר באוויר ויוצא החוצה דרך חלונות, דלתות. אנשים נושמים מעט נשאר. המטרה היא למנוע חשיפה מיותרת לאדי חומרים כי לא יודעים מי עלול להיות מושפע ולהפגע. לא מנשימה של כמות קטנה אלא מכל הכמויות הקטנות שנושמים בחיים. אז, אם השתחרר חומר וכולם הרגישו טוב כל הזמן לא צריכה להיות בעיה. הבט נוסף הוא שאדים אלה יכולים להיות דליקים (אם החומר דליק, וכנראה דליק לפי הנחיות אחסון) ואז לא טוב שבארון סגור מצטברים אדים שיכולים להדלק. אם שומרים במקום מאוורר לא מצטברים אדים ואין סכנה של שריפה.

17/01/2016 | 10:25 | מאת: אילנית

תודה רבה עבור התשובה המפורטת שני המייכלים עשויים אלומיניום היו סגורים היטב וכל יום הייתי מאווררת את החדרים אז אני יכולה להירגע?

אם המכלים סגורים, והם לא דלפו לא צריכה להיות בעיה בשום מקרה. אם היתה דליפה אז אוורור לא רק של החדר אלא של ארון האחסון כדי שלא יצטבר בו חומר, אם המכלים במקרה דלפו. לסיכום שתי התשובות: את יכולה להרגע.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות