חיתוך PVC וחיתוך אלומיניום

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

29/08/2015 | 14:49 | מאת: אורן

שלום רב, משרדי קרוב לריצפת הייצור של המפעל. אני סובל כ 3 ימים בשבוע מריחות חזקים (תחושה שיש חול באויר) שנובעים מחיתוך של פנלים ופרופילים של PVC ושל אלומיניום בעמדה שמרוחקת כ 10 מטרים בערך מהמשרד. אני נקלע בשל כך למצוקה נשימתית. אני חשוף לזה כבר כמעט שנתיים. האם בחיתוך PVC משתחררים גם גזים לאויר? העובד שחותך בעמדה מצוייד במסיכה ,אבל יושבי המשרדים לא מוגנים , למרות שהמרחק הוא כ 4 עד 10 מטרים מעמדת החיתוך אני מרגיש ריח חזק באויר , האם הריח נובע מגזים שנוצרים בעת החיתוך? אולי רק מחלקקים קטנים? מה רמת המסוכנות? המפעל הודיע לי שהם ערכו בדיקות והם עומדים בתקן. אבל אני מאוד רגיש לנושא. אני היחידי שנקלע גם למצוקה נשימתית בעקבות העניין. אנא תשובתף .

לקריאה נוספת והעמקה
29/08/2015 | 20:00 | מאת: אורן

רציתי רק להוסיף שהחיתוך הוא מכני ולא ע"י לייזר

מתוך התיאור שלך של נראה שבעל המפעל פועל כנדרש בחוק. כמובן שלא ניתן לקבוע חד משמעית דברים בלי לראות המקום עצמו, עמדות העבודה, ציוד העבודה, ציוד מגן אישי ועוד. לפי דרישות החוק יש לבצע ניטורים, אם בוצעו ניטורים והם בגבולות המותרים, המפעל פועל כיאות. המרחק של עמדת העבודה שלך ממקום עיבוד החומר סביר שהוא מעבר לטווח של השפעת החומרים, (שוב בלי לקבל כל המידע הדברים הנאמרים כלליים בלבד). אם יש לך אי נוחות כדאי שתדבר עם ממונה הבטיחות שלכם שיבדוק את מקום העבודה שלך (אוורור, מרחק) וכמובן שאתה יכול לפנות לרופא תעסוקתי לפי קופת החולים אליה אתה שייך לבדיקה אישית שיתן את המלצותיו לגביך.

30/08/2015 | 09:53 | מאת: אורן

תודה רבה על תשובתך השאלה שנישאלת כאן היא למעשה , האם מניסור של PVC באמת נפלטים גזים כאשר זהו ניסור מכני ולא בלייזר, הרי גם השיוף והניסור יוצר חום מסויים. האם תוכלי לענות לי בבקשה עלש אלה זאת? הרי יש ריח חריף במשרד שלי וגם הרגשה שאני נושם חול כאשר מנסרים.

שוב, התשובה כללית, ללאמידע מדויק ובדיקה של עמדות העבודה ותהליכי העבודה 1. ריח לא מהווה מדד לכמות חומר האוויר. יש חומרים ללא ריח והם רעילים ומסוכנים ויש חומרים עם ריח ואין בהם סכנה חריגה. 2. לדבריך, בוצע ניטור סביבתי-תעסוקתי והתוצאות תקינות. אז נוכחות ריח אומרת שכמות החומר עם הריח באוויר אין בו סיכון בריאותי חריג לעובדים. 3. אז יש מעט אבק באוויר. (שוב, לא יודעת באילו מערכות אוורור ושאיבה נעשה שימוש) כנראה אתה רגיש יותר. נוכחות כמות קטנה של אבק של חומר ברמת סיכון נמוכה לא מהווה בעיה. שוב, הפתרונות העומדים בפניך, לשוחח עם ממונה הבטיחות שלכם או/וגם לפנות לרופא תעסוקתי כי לדבריך עובדים 3 פעמים בשבוע, נבדק בניטור שתקין, אתה במרחק של כ - 10 מטר, והסיכון בחומר PVC שלא בשריפה נמוך, כך שמבחינה תעסוקתית הדברים תקינים.

30/08/2015 | 20:01 | מאת: אורן

תודה על תשובתך השאלה היא האם בחיתוך מכני (לא בלייזר) של PVC נפלטים גזים ?

השאלה היתה ברורה גם בפעם הראשונה וניתנה תשובה. בכל חיתוך מכני ובחיתוך לייזר נפלטים חומרים לאוויר, בצורת חלקיקים וגזים. אבל!!! לשם כך יש מערכות אוורור ושאיבה, תהליכי ניטור ובדיקה שמטפלים כדי שלא יתפזר ללא בקרה באוויר. בלי להכיר מדוייק את תהליכי היצור, המכונות, מערכות האוורור, תהליכי העבודה אצלכם אי אפשר לתת תשובה מעבר למה שנאמר כבר בתשובה הראשונה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות