ריסוס בחדר מדרגות

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

18/08/2015 | 19:01 | מאת: ר

שלום רב, בחדר המדרגות בבניין שלנו עשו ריסוס נגד ג'וקים ונגד עכברים וחולדות. יש לי פעוטה בת שנתיים וחצי בבית. כשהגענו הבייתה סגרתי את כל חלונות הבית והדלקתי מזגן.כעת שמתי לב כי כשעוברים ליד דלת הבית יש ריח חזק של ריסוס.האם זה מסוכן ששהינו שעות רבות בבית עם חלונות סגורים ומזגן? שאלה נוספת ואולי קצת מוזרה-אנו דורכים בחדר המדרגות עם נעליים וגם עם עגלת תינוק.האם בצורה הזו חומר הדברה יכול לעבור מהנעליים והעגלה לרצפת הבית?הבת שליכל היום משחקת על הרצםה,המוצץ שלה נופל על הרצפה,היא משחקת עם גלגלי העגלה וכו.... תודה!

השאלה הזאת נשאלה מכיוונים רבים בפורום. תעשו חיפוש להשלמה. 1. ריסוס עושים נגד ג'וקים ולא נגד חולדות ועכברים 2. אם עשו ריסוס הודיעו לכם שיתבצע ולהרחיק הילדים ובעלי חיים למספר שעות. 3. ריסוס לא מתבצע על כל שטח המדרגות אלא בצורה מבוקרת, כדי שלא כל אחד ידרוך בחומרים. 4. ריח הוא לא של חומר ההדברה אלא של החומרים הנוספים שבתכשיר הריסוס. ריח לא מעיד על סיכון או על נוכחות חומר מסוכן. 5. אין סיכון בבית ולא היה סיכון בבית סגור עם מזגן או בלעדיו 6. אין בעיה עם העגלה או הגלגלים כי העגלה עולה על המדרגות ולא בנקודות ההדברה שאינן במעבר של האנשים. 7. אם הילדה מרגישה טוב וגם אתן כנראה החומר כבר גמר להתפרק כאשר הגעתם הביתה. ושוב, ריח לא מדד לחומר מסוכן באוויר והריח הוא לא של חומר ההדברה.

18/08/2015 | 23:21 | מאת: ר

תודה על התשובה המפורטת. האמת שלא ידענו על מועד הריסוס וכשהגעתי הבייתה ראיתי מדבקת אזהרה מטעם המדביר. רק לחדד נקודה אחרונה-במידה וכן דורכים במקום בו נמצא חומר ההדברה-האם יש סיכוי שזה יעבור לרצפת הבית לאחר שנכנסים לבית?

ההדברה לא מתבצעת במסלולי הליכה, אלא בפס צר במקומות מוגדרים ולא אמורים לדרוך בזה. כמובן שאם תאורטית דורכים בחומר הוא נכנס הביתה. אבל, כמו שבקשתי שתקראו תשובות קודמות. חומרי הדברה מתפרקים במהירות. אז הכמות האפסית הזניחה שאולי במצב תאורטי שלא יכול להתרחש נכנסה עם הנעל הביתה, כמו קצת בוץ, אז החומר מזמן כבר התפרק ואיננו!!!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות