חומרים דוחי יתושים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/05/2015 | 19:27 | מאת: ליאור

עונת הקיץ הגיע ועמה הרבה ברחשונים יתוששעים ועוד משכיות חמדה. לעומת זאת הגיעו איתם יחד גם היתושות החמודות שאוהבות אותי במיוחד (לא, אני לא מתוק, בדקתי) (ואין לי סוג דם O, ואני לא בהריון) בכל מקרה, אני נעקץ הרבה וזה מפריע לישון (ביום אני פשוט מזליף מים חמים מאד על העקיצה ומפרק את ההיסטמין בכמה שניות) עכ"פ לאחר מחקר אישי ומסקנה הבנתי שרק שלשה חומרים יעילים *באמת* לטווח של מעל 6 שעות. D.E.E.T, Icaridin, IR3535. הצמחיים האחרים פשוט לא עובדים או שעובדים מעט זמן, או שעובדים עבור אחרים... גרתי באוסטרליה בWA איזה שנה. שם היתושים הם מכה גדולה. הם חזקים, רבים ואין מה לעשות - רק להימרח בDEET 90% כל 16 שעות. וזה מה שעשיתי. אף אחת לא הייתה מתקרבת אליי. קניתי ליטר עם פיית לחיצה וזה לא יורד במים וכלום. הבאתי את זה לארץ, והמשכתי להשתמש בזה עד לא מזמן (מספיק טיפה של זה ושפשוף איפה שנעקצים) הפסקתי לאחרונה והתחלתי להשתמש באיקרדין בגלל שקראתי מחקרים לא נחמדים על שימוש בDEET לאורך זמן. יצויין שאני בסבבה עם החומר ובמשך שנים לא יצר אצלי שום גירוי. אבל זהירות מונעת. השאלה היא האם אני פועל נכון או שאפשר להשתמש בDEET החביב עליי (אני בארץ מוהל אותו לרמה של 20%, פה לא צריך 90%, זה לא ג'ונגל) והאם יש ענייני בריאות וחשש גם מאיקרדין וIR3535 או שאפשר לרוץ עליהם חופשי? (בריכוז של 20% - 30%) בתודה בונה החלילים לשעבר. אגב, כל ידע שאני מקבל ממך מועבר הלאה בערוצים שונים - דרך שיחות עם אנשים על בורותם (מבשלי סירי האלומיניום והדאורדורנטים למשל, או שאני כותב על זה פוסט עצמאי אפשהוא. כך שטובה לי טובה לעולם, אם זה מוסיף משהו. אני בן אדם שתמיד משתף ומעביר הלאה את מה שהוא יודע)

לקריאה נוספת והעמקה

גם אני לא והם בכל זאת אוהבים אותי מאוד. עוקצים בכייף. כל החומרים שהצגת מתאימים לדחיה של יתושים ושאר חרקים עוקצים ומטרידים. כולם מתאימים. אם אין לך תגובה לא נעימה, ואין לך, תשמש לפי זמינות ונוחות שימוש. אפשרות נוספת, וזה לבית או לגינה, המנורות הכחולות שהיתושים נדבקים אליהן. יש לזה ריח וצליל לא נעימים, אך מונע השימוש בחומרים.

20/05/2015 | 03:54 | מאת: ליאור

קראתי אבאסטרקט של מחקר מאוניברסיטת קולומביה שיצאו במסקנה שהמנורות הללו אינם מסייעים רבות (ואם בכלל) להשמדת נקבת היתוש. הם הציבו לאורך קיץ שלם אחד כזה גדול באיזה מקום, ומתוך 100.000 חרקים רק 39 מתוכם היו יתושות. מה גם שנשמעה טענה שפירוק היתושה מכניס פתוגניים אל החדר. לכן סברתי שעניין המנורה הכחולה הוא פיקציה, כמו ה"תדר העל קולי" שמבריח יתושים (אולי עכברים, אבל לכמה שעות) מה דעתך?

לא בקיאה במחקר להרחקת יתושים. ישנן מספר מחקרים לא גדול העוסק בלכידה שלהם. חושבת שמדובר דוקא במנורות צהובות ולא כחולות שלוכדות היתושים. לא השתמשתי במוצר אך רואה אותו בהרבה מקומות ואנשים אומרים שעובד להם. אז אולי נכון ואולי לא.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות