אדי כלור מאקונומיקה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/05/2015 | 14:01 | מאת: הדסה

שלום, אני משתדלת מאוד לא להשתמש בחומרי ניקוי חריפים, אך לצערי עוד לא מצאתי פתרון טבעי לנקות את הכתמים בכיור מלבד באקונומיקה. שמעתי כי אדי כלור המתנדפים מהאקונומיקה יכולים להישאר באויר מספר ימים. האם יש בכך ממש? האם ניקוי באקונומיקה באמצעות מטלית שקודם לכן שימשה לניקוי בחומץ, עלול לגרום ליצירת אדי כלור? ושאלה אחרונה, ברשותך, האם העדר ריח של כלור באויר בהכרח אומר שאין אדי כלור באויר? או שלא ניתן להריח.. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

כלור אמנם הוא חומר מסוכן. אקונומיקה משחררת כלור באיטיות והמשמעות בכמויות קטנות. אבל, אם עושים ערבוב חומרים שאסור וכך גם כתוב על הבקבוק, יכולה להשתחרר כמות גדולה בבת-אחת ואז כן, יכול להיות מאוד מסוכן - פגיעה נשימתית, בצקת עד אובדן הכרה ואף יותר מזה. בניקוי כיור יש מעט ריח של כמות קטנה ביותר, ניקוי עם אקונומיקה ביתית של מספר דקות ושטיפה לא מהווה שום בעיה. אם תערבבי עם חומרים, לדוגמא חומץ כן עלול לשחרר כלור במהירות ויכול להיות בעיה. אם המטלית מכילה כמות מספיקה לסכן אותך לא ניתן לדעת. אבל, אין בשום מקרה לערבב חומצה (חומץ) עם אקונומיקה. תשתמשי במטליות שונות. הכלור לא נשאר באוויר ימים. תפתחי חלון לאוורר ולאחר מספר דקות כבר הכמות אפסית עד לא קיימת. לגבי ריח, שימוש בריח כדרך לבדוק חומר באוויר איננה אמינה ואינה מדוייקת. אוורור טוב, לא לערבב חומרים אמור להעביר את תהליך הניקיון בבטיחות טובה.

19/05/2015 | 20:27 | מאת: הדסה

השימוש באותה מטלית אכן היה חד פעמי ונעשה בטעות. האם אני יכולה להניח כי אם אווררתי מיד, ולא חשתי בסימפטום חריג כלשהו, לא נעשה שום נזק? כלומר, האם ישנו נזק שאינו מורגש, או שאם לא הרגשתי כלום עברתי את התקרית ללא נזק?.. אני דואגת כי בביתי ילדים קטנים ששהו בחדרים אחרים באותו זמן..

יש להבדיל בין חומרים רעילים לחומרים גורמי מחלות. כלור בקבוצה של רעילים. המשמעות היא שהתופעות מגיעות מהר עד 48 שעות. אם לא היו שום הפרעות או פגיעה, אין בעיה. כמובן, שבמקרה של הרעלה כן יכולה להיות פגיעה לטווח ארוך. אז, לא קרה כלום ובטח לא בחדרים אחרים של הביתף הרי מדובר בכמות קטנה ביותר, אחרת היית מרגישה לא טוב, תוך זמן קצר.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות