שינה בקרבת נקודת חשמל פעילה.

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

09/05/2015 | 04:14 | מאת: ליאור

מחפירות באינטרנט אפשר למצוא כלום. רק דעות שונות ומגוונות. רמת החשיפה לפרק זמן קצר לאדם היא 2000 מיליגאוס, בהנחה שאדם סופג 1-2 מיליגאוס כל היום. כך למדתי.... במידה וטרספורמטור (המטען) של הסלולרי מחובר לחשמל (אני יודע שבאין סגירת מעגל - אין קרינה), נכתב באיזה מקום שמדידות קרינה שנעשו הצביעו על 2000 מיליגאוס בצמוד למטען, ובאופן מעיריכי, יורדת הקרינה עם ההרחקה ובמרחק של כחצי מטר, יורדות עד לרמת היום יומית. מכיוון שאני נשען וסומך על דברייך, אני נוהג לפיהם, ואבקש את דעתך בנושא. האם ישנה בעייה מלכחילה? האם ההרחקה נכונה? כמה היא? ואולי בכלל אפשר לישון על המטען ואין שום בעיה? בתודה ליאור שכבר לא עושה יותר חלילים אבל חברה שלו מפחדת לישון לידו כשהוא מטעין את הסלולרי. גם מפחדת לישון ליד סלולרי מופעל, הקולט ופולט מידע סלולרי או ויי פיי, איכון וכדומה, גם כשהוא נח. למעשה, היא די בעייתית בקטע, אז אפשר לעשות מזה שאלה שניה. היא פשוט מרחיקה את הסלולרי לצד השני של החדר :) למרות שבזה אני בטוח שאין שום בעיה. אנא אשרי...

למה לא עושה יותר חלילים? מבחינתי תהיה תמיד ליאור עושה החלילים. וגם חברה, ואתה דואג לה שזה יפה מאוד. אז, בוא נעמיד דברים על דיוקם כדי שתהיה שנת יופי נעימה. אין בעיה לישון ליד סלולרי בטעינה, אין בעיה עם ואי פי. קודם כל, לפני שנכנס למספרים, אם מדובר במטענים של מכשירי הסלולר החדשים, אין בעיה בכלל!! כי לא נוצר מהם שדה אלקטרומגנטי, חוץ משדה החשמל הפצפון והזניח לגמרי של רשת החשמל שרובו ככולו נבלע בבטון/גבס של קיר החדר. לגבי המדידה, 2000 מיליגאוס זה הרבה מאוד, וזה עלול לגרום לפגיעה בחלבונים, קצת כמו בבישול. כאשר מסתכלים על נתוני מדידה יש לבדוק מתי הם נעשו, כי ציוד משתפר כל הזמן. בעבר מטענים היו מייצרים שדות אלקטרומגנטיים, היום כבר לא. בבית ממוצע שיש בו מכשירים חשמליים ותאורה החשיפה מגיעה עד בערך 0.5 מילגאוס כאשר חוק התכנון והבניה מאפשר עד 4 מילגאוס בתוך הבית. אם תמדוד ליד טרנספורמטור חשמל העוצמה תהיה גבוהה הרבה יותר. עיקר הסיכון בישול בגלל חימום יתר. אך, במרחק 25-30 מטר כבר אין בעיה בכלל. אנחנו לא חיים בתוך חדרי טרנספורמטור, אלא בבתים. וצריך להבין, השדות האלקטרומגנטיים לא קופצים. אם דעכו, הם אינם. אין קסמים שאולי יש ואולי אין. דעך, אז אין. מכשיר חשמלי כמו מיבש שיער פולט 300-500 מיליגאוס, מקרר גם כן, תנור, טלויזיה... וכמו שאמרת העוצמה יורדת כתלות במרחק בריבוע (1 לחלק למרחק בחזקת 2). יש להניח שאתם לא עם הראש על המטען, אלא במרחק העולה על 10 ס"מ שכבר ממנו העוצמה אפסית עד לא קיימת. ואם המטענים מהדור החדש, אפשר עם הראש עליו. גם כדור הארץ יש לו שדה מגנטי חזק ביותר, אשר בלעדיו קצת קשה לנו להתקיים. אז, יש חששות מדברים שלא רואים, אך הם לא בהכרח בעיתיים. לך לשכנע אנשים החוששים מדברים שהם לא רואים רק כי הסביבה מפחידה אותם ולא כי יש בזה ממש. מזה שנים ארוכות אני אומרת שהפגיעה, בילדים בעיקר, איננה מאנטנות סלולר אלא מתחנות דלק – מפליטה של חומרים שעלולים לגרום למחלות קשות לאוויר. לדוגמא היו מקרים שמספר ילדים באותו רחוב חלו. מיד האשימו את האנטנות הסלולריות, במקום לבדוק האם יש תחנות דלק או מפעלים הפולטים חומרים מסוכנים בסמוך לאותו הרחוב. לצערי רק לאחרונה פורסמו הנתונים לגבי התחלואה באזור חיפה. לא מדובר על קרינה סלולרית אלא על חומרים מסוכנים באוויר. המידע באינטרנט ובתקשורת מבלבל מאחר שכל מחקר שמראה שיש סיכון מקבל כותרות ענק, והמחקרים המבוקרים שנותנים תוצאות שאין בעיה לא מעניינים והם הרוב המכריע. עדיף להתעלם מכותרות, ולהתיחס למחקרים רציניים. אפשר למצוא סיכום של מחקרים בנושא שדות אלקטרומגנטיים בתדירות רדיו ומיקרוגל ורשת החשמל המראים באופן די ברור שאין בעיה בפרסומים של ארגון הבריאות העולמי. מקווה שהתשובה עוזרת מעט, ותמשיכו בזוגיות נעימה.

10/05/2015 | 18:33 | מאת: ליאור

11/05/2015 | 20:06 | מאת: ליאור

אני לא עושה יותר חלילים כי אני מחליף מקצוע כל חצי שנה בערך :) הספקתי לבנות מכל החומרים כולל חומרים מרוכבים והגעתי לשלמות. ואז נמאס לי, והתחלתי לבנות שלדות קרבון לאופנועים (אני חושב שאני היחיד בארץ שעשה שלדה מלאה מקרבון כמו שצריך, בואקום וכל המסביב) ואז השתעממתי מזה, וכרגע לא מוצא מה שמעניין. בנוסף, אני לא ממש חייב לעבוד: אני נכה צהל משנת 2000 (שירתתי כלוחם בגזרת איוש) והקצבה טובה ומאפשרת חיים בסבבה (עד כמה שאפשר, עם הלימות קרב + סכיזו/מאני וכל התרופות האלה. היום אני בעיקר ממלא את זמני בללמד אנשים את מה שאני מומחה בו. זה הדבר היחיד שנותן לי כח. אני אמן גיטרה קלאסית ופלמנקו, שחמטאי (מועמד לאמן) וגם מלמד אנגלית גבוהה (יש לי תואר במשפטים מהקינגס קולג) וגרמנית. ואמנויות לחימה שבהם אני מתעסק כ15 שנים ועוד. יש לי מן פרוייקט כזה, להגיע לעזור ל500 איש לפחות ואני באמצעו. הכל מתועד בפידבקים ויעלה בשנה שנתיים הקרובות לאינטרנט כדי לתת כח ודוגמה לאנשים אחרים. כמו כן אני מפעיל עמותה קטנה מזה כשנתיים שמצילה חתולי רחוב. רוב חיי הבוגרים (עזבתי את הארץ מיד לאחר השירות והפגיעה) הייתי איש מכירות בינלאומי, עסקתי בכך ברקע כ10 שנים תוך כדי לימוד מעמיק והשתפרות כל הזמן בעזרת שיטות שונות - הטפל זרקתי והעיקר לקחתי. למדתי והוסמכתי גם כמטפל בהיפנוזה (אוסטרליה 2009) בשיטה האריקסוניאנית. מדעי החומר אני לומד לבד ואספתי ורכשתי ציוד מעבדה שברובו איני יודע להשתמש עדיין. ככה זה כשנעים על גלים. כמו כן לומד וירולוגיה (בת הזוג רופאה מתמחה שהכניסה אותי לעסק האינסופי הזה) כי זה גם מעניין, וגם מאמין שאוכל למצוא חידוש בתחום. יש לי ידידה עם גישה למ. אלקטרוני כמתפעלת באחת ממעבדות המחקר, וכשיהיה לי משהו יציב תיאורתית תהיה לי גישה וצוות לחקור ברצינות. מקווה שסקרנתי, מגיע לך גם להנות פה קצת :)

ואוו, חתיכת סיפור. תודה. אני יודעת מעט מאוד אם בכלל על האנשים המגיעים לפורום. נחמד לקבל קצת יותר מידע, גם אם הוא קשה מעט. אך, הצורה שהצגת הדברים הוציאו מעט מהעוקץ. הופך את העוקץ לדבש. שינויים תדירים מוכרים לי ונוחים לי מאוד. מאחר שאני לא מכירה האנשים היה לי נוח להתיחס אליך כאל בונה החלילים. עכשיו כבר מכירה אותך יותר. יכול להיות שיהיה עוד משתתף בשם ליאור, אז תזכיר בביקורים הבאים שזה אתה. ואשמח לשמוע על כל הדברים המעניינים שתעשה, ובודאי בכל פעם תהיינה שאלות שאולי אוכל לעזור בהן, אז אני כאן.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות