צבע מאכל e172

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

09/04/2015 | 09:47 | מאת: טלי

שלום, בכדורי הברזל שאני לוקחת ראיתי לפתע שמכילים צבע מאכל זה. האם להפסיקם ולעבור לסוג אחר? האם עלול להזיק בהריון? רופא הנשים נתן לי. תודה רבה!!

זה שיש לחומר קוד E לא אומר שהוא מסוכן או לא. כל חומרי הטעם והריח יש להם קוד E מתאים. כך, שכל אחד יכול לזהות את החומר במדויק. אם הרופא נתן לך את תוסף התזונה הזה כנראה שאת זקוקה לו, ורק הרופא מחליט על דרך הפעולה המתאימה. בכל מקרה, החומר הספציפי הזה הוא ברזל חמצני, בעל צבע אדמדם חום, מה שנקרא בשפת העם חלודה, שלא מהווה בעיה בריאותית.

16/04/2015 | 17:36 | מאת: דנית

יש ספר שמפרט את כל המספרים של סימוני E. כולל את המסוכנים ביותר וכולל את הלא מסוכנים, וכולל את אלה שמשרד הבריאות אוסר לשימוש. וכולל את אלה שאסורים לשימוש במדינות שונות בעולם. בספר יש פירוט למי לא מומלץ כל E לאיזה מחלות לנשים בהריון וכו'. אין לי שום קשר לספר הזה ואני לא מפרסמת אותו אבל ידוע לי שיש ספר כזה. אפשר למצוא גם באינטרנט אבל לדעתי אין שם בצורה מקיפה כמו בספר.

יש הרבה ספרות בנושא, כמו בכל אחד מהנושאים שעולים בפורום. אך, יש לדייק בתשובות ולא להטעות המשתתפים. יש רשימה שמפרסם משרד הבריאות, רשימה של המועצה לצרכנות עם פרוט רחב יותר שבשפה מובנת יותר לציבור של תוספים מותרים למזון. כל תוסף יש לו מספר E. זה לא היה כך בעבר ולכן יש מקרים שאנשים לא בטוחים לגבי מספר מוגדר ושואלים עליו. התוסף שעליו היתה שאלה מותר למזון לכל אדם ובכל גיל - ברזל!!! לאישה בהריון. אין בעיה. זה שהשואלת בחרדה לא צריכים להגביר אותה עם מידע חלקי ולא מדויק.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות