בשמים מזוייפים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

30/11/2014 | 22:22 | מאת: שרית

מוצעים למכירה המון בשמים מזוייפים , אומנם כיף שאפשר לקנות במחיר אפסי לעומת המקור ושאפשר לקנות הרבה ועוד לא להגיע לסכום של בושם יקר אחד ומי שלא מפריע לו ולא שם לב להבדל בריח ובאיכות אז הרוויח פי כמה . אבל השאלה היא האם יכול להיות שבבשמים כאלה שמים איזשהו חומר תחליף לבושם היקר שהוא לא בריא לנשימה ושזה יפגע בנו בשימוש קבוע?

בושם מזוייף יכול להכיל חומרים מסוכנים וכך גם בושם מקורי. יש תחליםים המיוצרים במפעלים מסודרים ושם מקפידים על החומרים שיהיו רק חומרים מותרים לשימוש, וזאת כדי לאפשר ליותר אנשים לקנות ולהנות. זה לא בדיוק, אך קרוב. יש בשמים שהם ממש מזויפים, לא ברור בהם מי היצרן ומה מכיל, רצוי לא להתקרב גם אם המחיר מפתה. בעיקרון, הבושם הזול לא בהכרח יפגע בנו יותר מאשר הבושם היקר. החומרים נמצאים במוצר בכמויות קטנות ביותר. בדרך כלל הבעיה הנה אלרגיה לחומרים שונים, ואת זה מזהים עם התחלת השימוש או מעט לאחר מכן. לגבי פגיעה בנו, הפגיעה עלולה להיות בחוש הריח (זול או יקר כאחד) תלוי ברגישות של המשתמש.

03/12/2014 | 01:05 | מאת: שרית

חשיפה לחומרי ריח חזקים (ולא משנה מאיזה סוג) בתדירות גבוהה עלולים להוביל לפגיעה בחוש הריח באנשים שיש להם נטיה גנטית לכך (כמו תתרנים) או גורם להקהה של חוש הריח. תגובה אלרגית לחומרי הריח שגורמת לנזלת ועוד יוביל לירידה בחוש הריח.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות