הדברה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

23/10/2014 | 23:42 | מאת: סימונה

שלום, יש לי שתי שאלות בנושא הדברה נגד ג'וקים. 1) האם החומר fipronil ששמים בצורת ג'ל בארונות מטבח עלול להיות רעיל? 2) בוצעה הדברה בדירה עם פירטרואידים . המדביר פתח את המיכל כשהיינו עדיין בדירה וריח חזק התפשט באויר. בנוסף, כשהוא הרים את המיכל, החומר נשפך דרך הצינור המחובר וכמות של כרבע כוס נשפך על רגלי. האם שאיפת החומר או המגע בעור עלולים להזיק? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

תיאור האירוע מוזר ביותר ולא סביר. אם המדביר מאושר, לא יכול להיות שעשה הדברה כאשר עמדת לידו. ואם עשה הדבר חמור ביותר. כל חומר הדברה הוא רעיל. זה תפקידו, לשם כך מייצרים אותו שיבצע הרעלות. מה ששונה הוא מידת הרעילות. ריח איננו מדד לרעילות או לכמות של חומר. נשפך על הרצפה לספוג עם נירות סופגים ולשטוף עם מים וסבון. נשפך על הרגל לשטוף עם הרבה מים זורמים קרים במשך 15-20 דקות. כן, אם לא מטפלים כנדרש יכולה להיות הרעלה. אך, מאחר שהתיאור לא סביר אז כנראה לא קרה.ואם היה מדביר לידך הוא כנראה אמר לשטוף מיד. ואם שטפת ולא היתה תגובה מידית עד 12 שעות מאוחר יותר, כנראה לא נגרמה פגיעה. ולגבי fipronil מוזר, החומר מיועד לטרמיטים. וכן, הוא רעיל!!

24/10/2014 | 14:52 | מאת: סימונה

המדביר לא אמר לי לשטוף אבל שטפתי ולא היו תופעות של הרעלה. תגובתו להערה שלי שנשפך עלי היתה "לא משנה". לגבי ה fipronil, משתמע מדברייך שהחומר לא מיועד לשימוש במטבח. נאמר לנו ש"זה חומר שרעיל רק לג'וקים ואין שום בעיה איתו". אני תוהה אם רצוי שאגיש תלונה.

יש לבצע הדברות רק עם מדבירים מקצועיים ולא להתפתות למבצעים או לפתרונות קסם. ברכישה של חומרי הדברה יש לקרוא בעיון את הכתוב בתוית, לא לסמוך על המוכרים שלא בהכרח מכירים היטב את החומרים והם לא אחראים למה שאת קונה ואיזה שימוש את עושה בזה.

25/10/2014 | 21:24 | מאת: סימונה

המדביר הוזמן מחברה מוכרת והוא גם זה שהביא את הג'ל. מה שאומר שכנראה שגם מדבירים מקצועיים מפשלים או שאין עליהם פיקוח.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות