קרינה מארון חשמל

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

17/09/2014 | 23:42 | מאת: Aharon

שלום רב, אחי מתגורר בפנימיה במוסד במרכז הארץ. במסגרת שיפוצים שנערכו לאחרונה בפנימיה הוסיפו ארון חשמל גדול ליד החדר בו אחי מתגורר. בעקבות חשש הובא למקום בודק מקצועי ובדו"ח שלו עולה המסקנה כי בחדר הקרינה נעה בין 4 ל 8 מ"ג. רציתי לשאול, כמה כדאי לעורר עניין מהדבר הזה ולדרוש למגן את החדר (אם יש כזו אופציה) או לחלופין למצוא פתרון אחר?

ההנחיות של משרד הבריאות לגבי שדות אלקטרומגנטיים מרשת החשמל הנה ששדות בעוצמה עד 4 מ"ג הם תקינים לחשיפה של ילדים ובני נוער. חשיפה של 8 איננה מתאימה. כך, שיש לעשות משהו. אמנם הסיכון קטן, אך כן כדאי לבקש להעביר אותו לחדר מרוחק יותר. עדיף מרחק על מיגונים של חדר החשמל שעולים סכומים מאוד גדולים ויעילותם מוטלת בספק.

07/10/2014 | 12:58 | מאת: uri

א. האם כשהחשופים לקרינה הינם מבוגרים רמת החשיפה המותרת גבוהה. ב. במידה ואחר המיגון, תוצאות הבדיקה נמוכות משמעותית, האם גם אז יעילות המיגון איננה ודאית. תודה

א. כתלות במקום החשיפה. בבתים, זו רמת החשיפה, בתעסוקה אפשרי הרבה יותר ב. המיגון להורדת עוצמת שדה מגנטי יקרה ביותר ובדרך כלל לא עושים אותה בארונות רגילים, אלא במקומות בהם עוצמות גבוהות מאוד ויש סיכון של פגיעה בחלבונים כתוצאה מחימום גבוה. להורדת שדות חשמליים המיגון עובד בסדר, כולל קירות הבית. להורדת שדה מגנטי מיגונים אלה לא עובדים. לכן, נכתב קודם שהיעילות מוטלת בספק. כי יראו לך ירידה בשדה החשמלי ולא המגנטי.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות