כלור כחומר ניקוי כלים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

02/07/2014 | 03:44 | מאת: מוטי

שלום רב, אנחנו מנקים את הכלים בבית עם תמיסה מימית שאליה אנחנו מוסיפים חומר ניקו כלים אך גם קצת כלור(החברה אומרת שככה הכלים מריחים טוב), האם יש בזה סכנה בריאותית? זהו כלור שנקראה גם אקנומיקה ללא סודיום ביכרומט, כתוב על הבקבוק שזה:תמיסת נתרן תת-כלוריתי לשימוש ביתי-כלור פעיל 30 גרם לליטר(מים מטופלים,עד 5% חומרים פעילי שטח נוניוניים). אני מניח שהכלור ברמת העיקרון מיועד לניקוי כתמים. האם זה בסדר לנקות איתו את הכלים? אם כן, האם תוכלי לומר בבקשה מה המינון הבטוח של התמיסה של הכלור מסוג זה שאיתה אפשר לנקות כלי אוכל שמיד לאחר מכן משמשים לאכילה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

תפקיד אקונומיקה המשחררת כלור בתנאים מתאימים הנה לבצע חיטוי - השמדה של זיהומים ביולוגיים. הלבנה היא תוצאת לוואי ולא המטרה ולא השימוש. כלור שמתשחרר איננו חומר בריא נשימתית, אך עושה עבודת חיטוי טובה, ומשרד הבריאות מתיר השימוש בו אפילו לרחיצת פירות וירקות כדי להבטיח מניעה של מחלות. לא ברור למה להשתמש גם באקונומיקה לניקוי כלים רגילים בבית של אנשים רגילים. שוב לחלק השאלה שלא קשור לפורום זה - נושא צרכני בלבד. אם השימוש המבוקש הנו לצורך כלים נקיים, אז זה ממש לא מומלץ. אם השימוש על כלי זכוכית וסוגי מתכת, הם עלולים להפגע עם שימוש ממושך.

03/07/2014 | 04:02 | מאת: מוטי

השימוש הוא לצורך מניעת ריחות רעים מהכלים(סבון כלים לא מונע אותם מספיק טוב ). אם אין סכנה בריאותית משימוש בכלור לשטיפת כלים, אז למה בסוף הודעתך כתוב לא מומלץ? בנוסף איך כלי זכוכית וכלי מתכת יכולים להיפגע? דבר שלישי, מדובר כאמור בכמויות כלור מזעריות(כפית ל2 ליטר מים)וזה כאמור כדי שהכלים יריחו טוב. תודה. מוטי

קודם כל באקונומיקה זה לא כלור, אלא כלור פעיל המשתחרר לאט לביצוע הפעילות. רק כדי להדגיש שאקונומיקה איננה כלור ולקרוא לה כלור לא מדויק. לגבי כלור וגם היפוכלוריט (אקונומיקה) אלה חומרים מסוכנים ביותר למערכת הנשימה ולמערכת העיכול. ושימוש ביתי בהם לניקוי כלים עלול להוביל לחשיפה מסוכנת ומיותרת לחומר מאוד מסוכן. לגבי השימוש הביתי, לא נאמר שלא מסוכן. ריח טוב מאקונומיקה, לא הייתי אומרת. ריח הכלור גרוע ביותר. אם יש ריח בכלים, שוב לא קשור לפורום הזה כי זה לא קשור לבטיחות ולסביבה, אפשר לרכוש כלים איכותיים יותר, אפשר להשרות במים רותחים וסבון כלים, אפשר לשטוף היטב מיד לאחר השימוש. ומבחינה כימית כלור מגיב לאט עם זכוכית ועם מתכות מסויימות. ויפגע בהם עם הזמן. שוב, קורס כימיה לא חלק מפורום זה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות