סכנת פיצוץ בלון גז

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

24/04/2014 | 12:53 | מאת: איציק

לפני מספר ימים הייתי בקמפינג והשתמשנו בעששית שעושה שימוש בבלון גז (אמגזית, 2.5 קג). כנראה בגלל הברגה לא טובה יצא גז מהצדדים ונוצרו להבות. כדי להרחיק את הבלון מהילדים תפסתי את העששית ורצתי איתה רחוק משם. לבסוף הבאתי מטף וכיביתי את האש והכל נגמר בשלום. השאלה שלי היא: במצב בו זורם מהבלון גז (לא הצטבר בגלל דליפה) והאש כבר בוערת - האם יש סכנה של פיצוץ? הרי אין הצתה מהירה של כמות גז גדולה, אבל מאידך יכול להיות שהתחממות הבלון יכולה להביא לפיצוץ. שאלה נוספת: אם היה מתרחש פיצוץ - מה המרחק ממנו שעדיין מהווה סכנת פגיעה (ראיתי ביוטיוב פיצוץ של בלון גז שבתכל'ס לא סיכן במרחק יותר מדי רב)

מסוכן ביותר מה שקרה ומה שעשית. לרוץ עם מכל גז בוער, כמו לרוץ עם פצצה. בהחלט יכול להתפוצץ, גם אם בוער. יכול לעלות הלחץ ולהביא לפיצוץ, או חימום שיוביל לפיצוץ. בכל מקרה, מסוכן ברמה מסכנת חיים. היה צריך להרחיק את כולם ולכבות האש במקום. ולגבי מרחק הפגיעה. מהו מרחק לא רק? 5-10 מטר? זה יהיה אזור הפגיעה העיקרי. רסיסים מהמכל יכולים לעוף למרחקים גדולים יותר, ומהאש עלולה להתחיל שריפה שמי יודע עד כמה תתפשט. אז, נראה שעדין מסוכן, מכל כיוון אפשרי.

24/04/2014 | 19:56 | מאת: איציק

תודה רבה על התשובה. הסיטואציה היתה שאי אפשר היה לפנות את הילדים במהירות (היו בתוך האוהל הסמוך) לכן בחרתי בריצה המסוכנת. אכן מזל גדול שנגמר בשלום :)

עדין, מה שעשית במצבים אחרים עשוי להוביל לצל"ש. לפחות אף אחד לא נפגע. בעתיד, כדי שתהיה הנאה מהטיול ללא חוויות מעין אלה, לוודא שהגזיה תקינה, שיש מטף, ציוד עזרה ראשונה וכל החברה יודעים מה לעשות במקרה חרום. בריאות

25/04/2014 | 18:02 | מאת: איציק

שוב תודה. השאלה ששאלתי פה בדיוק נועדה כדי ללמוד מה יותר נכון לעשות במצב חרום שכזה. נקווה כמובן ששום ארוע כזה לא יחזור, אבל עכשיו אהיה קצת יותר מוכן...

בריאות וכל טוב ושתהנו מהרבה פיקניקים

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות