הרטבה חוזרת

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

24/11/2015 | 21:12 | מאת: יהודית

שלום וברכה, בתי בת ה5 מרטיבה כל הזמן. היא ילדה נבונה ומקובלת בחברה. מתנהגת בסדר ואוהבת ללכת לגן. יש לה 4 אחים ואחיות והיא ממוקמת השנייה. הבעיה היא שהיא לא אוהבת ללכת לשירותים בכלל. היא מתאפקת במשך שעות עד שהיא מגיעה למצב שהיא לא יכולה להתאפק יותר והרבה פעמים לא מספיקה כבר להגיע לשירותים. יש בעיה גם בלילה, כמעט בכל בוקר היא קמה רטובה. עוד בעיה, נראה שלא מפריע לה שהיא מתרטבת. היום חזרה מהגן עם חצאית רטובה וכששאלתי אותה מה קרה ומדוע היא רטובה ענתה שאינה יודעת. החלפתי לה את הבגדים ולא דיברתי איתה על זה יותר. לפני כחודש, קראתי לה ודיברתי איתה על כך והחלטנו שנעשה זמנים קבועים בהם אני מזכירה לה והיא הולכת לשירותים ואח"כ אני נותנת לה סוכריה. בבוקר כשקמה, מיד כשחוזרים מהגן, בשעה 4 ובשעה 7 לפני השינה. זה עבד למשך שבוע לערך ואז הפסיק אולי בגלל שאני הפסקתי עם הפרסים. אבל בלילה עדיין הבעיה נשארה. מה אפשר לעשות? יש עצה? ממה יכולה לנבוע הבעיה? כיצד כדאי לטפל בה?

שלום יהודית, אני מציע ששלוש פעמים ביום הבת תשב בשירותים 15 דקות. בבוקר , אחרי הגן ובערב. גם אם עשתה וגם אם לא עשתה. חשוב שתשב על השירותים בלי הבגדים, גם אם לא יצא שום דבר. אני לא מציע לתת פרסים על זה. מה דעתך? אהוד גלבוע

25/11/2015 | 22:58 | מאת: יהודית

תודה על המענה. 15 דקות זה לא הרבה מידיי זמן? אני צריכה להיות איתה? כי כפי שאני מכירה אותה היא לא תוכל לשבת כל כך הרבה זמן במקום אחד בלי סיבה מיוחדת. מסכימה עם עניין הפרסים.

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות