יחסי אחים

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

06/09/2015 | 13:05 | מאת: דבורה

היי אני אמא לשני פעוטות האחד בן שנה וחודש והשני בן שנתיים וחצי. הגדול, בן השנתיים וחצי מתנהג באלימות כלפי אחיו הקטן ולעיתים גם כלפיי וכלפי בעלי. אנחנו כמובן מסבירים לו ומחנכים אך זה לא עוזר, הבנו שהתפרצויות האלימות האלו נובעות מקנאה לקטן וגם ניתן לראות זאת בבירור לאור כך שהגדול מחקה את הקטן במצבים מסוימים וכדי לזכות בעוד יחס. השאלה היא מה עושים? כיצד ניתן להתנהג איתו? כיצד ניתן לתת לו להרגיש שהוא חשוב מאוד עבורנו בדיוק כמו הקטן אך עם זאת לא לגרוע מהקטן יחס...? המצב הזה קשה לנו מאוד לאור העובדה שהאלימות שלו כלפי הקטן מאוד רצינית, אם אנחנו לא מסתכלים לרגע הוא עלול לפגוע בו באמת בצורה רצינית.... אז... מה ניתן לעשות? מה מומלץ לעשות? והאם זה תקין ?

שלום דבורה, אכן הבן הגדול מקנא ובצדק. למעשה אתם אמורים לתת לו יחס מועדף מאשר לאחיו הצעיר. הוא אמור לקבל יותר זכויות ויותר הענקה מאשר אחיו הצעיר וכך האח הצעיר ירצה לגדול ולהתפתח ולהיות כמו אחיו הגדול. כך האח הגדול רוצה להיות כמו האח הצעיר. כתבתי על כך בספר - זוגיות והורות - עקרון הדומיננטיות המתחלפת. אהוד גלבוע

08/09/2015 | 09:41 | מאת: דבורה

היכן עובר הגבול? כלומר האם לא להתייחס באופן משמעותי לאח הקטן יותר? נוסף לכך, הגדול יותר כעת גם אלים כלפינו, כלפי ההורים... אתה חושב שזה קשור לכך שאנו נותנים יחס לקטן? כיצד ניתן למגר את האלימות של האח הגדול כלפי ההורים? שוב המון תודה!

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות