לימודי אבחון דידקטי והוראה מתקנת

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

18/02/2016 | 00:53 | מאת: לי

שלום, אני נמצאת בשנה האחרונה ללימודי חנ"מ ואני רוצה להתחיל ללמוד בשנה הבאה תואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי. אשמח אם תוכלו לענות לי על כמה שאלות :) בעיקרון במהלך התואר בחינוך מיוחד הבנתי כי אני לא רוצה לבנות מערכי שיעור ולהיות מורה מקצועית או מחנכת אלא אני מחפשת מקצוע יותר טיפולי שמשלב קשר עם תלמידים בכל הגילאים, אך קשר פרטני של "אחד על אחד" כי אני רוצה להשפיע ולקדם מבלי להתעסק בבעיות משמעת של כיתה. והגעתי עם עצמי למסקנה שהקניית אסטרטגיות למידה והיכולת לאבחן תלמיד זה כן משהו שאני רוצה לעשות. במשך כל התואר התחברתי מאוד לתלמידים אבל באיזשהו מקום יצאתי בתחושה שאני כנראה אהיה מתוסכלת מהמקצוע הזה כי רמת ההשקעה לא תואמת את התגובות של התלמידים ולכן התחילו מחשבות על תואר שני. אני שואלת את עצמי האם תואר שני באבחון דידקטי ולקויות למידה אכן תואם את מה שאני רוצה לעשות או שמא אני אלמד שוב משהו שבאידיאל נשמע מעולה אך במציאות יש פער ענק בין ההשקעה והזמן לתוצאות בשטח..חקרתי את האינטרנט והבנתי פחות או יותר מה מטרת התואר השני בלקויות למידה ואבחון דידקטי אך אשמח לשמוע מה המצב בתכלס כיום. פרקטית - יש ביקוש לזה? להיות מורה מתקנת אומר בפועל להיות מורה ככל המורות בבי"ס אחד קבוע או שזה עבודה שהיא יותר כמו תרפיסטית או מרפאה בעיסוק שעוברת לפעמים בין כמה בתי ספר? יש אפשרות להיות מורה מתקנת מבלי ללמוד את זה כתואר שני? הרי גם אבחון דידקטי הבנתי שאפשר לקיים מבלי ללמוד ממש אבחון כתואר.. ולגבי אבחון דידקטי, יש אפשרות ממש כבר בסיום התואר השני כאשר יש תעודת מאבחן לאבחן בצורה עצמאית או שמא נדרשות שנים של עבודה ובניית שם ע"מ לאבחן עצמאית?.. יש אפשרות להכנס כמאבחנת מתחיל למכוני אבחון? יש לכך ביקוש או שזה קשה להכנס לאותם מכונים? אשמח ממש גם לדעת לגבי המשכורת של מורה מאמנת ומאבחנת דידקטית..ממה שהבנתי אין קפיצה משמעותית בין שכב מורה למורה מאמנת בעלת תואר שני,זה נכון? בקיצור, אשמח ממש לקצת סדר ברמה הפרקטית של המקצוע כי מבחינת התיאור שלו הוא נשמע לי כמו המשך מעולה לתואר הראשון אך אני רוצה להיות שלמה עם ההחלטה מכיוון שבמקום שבו אני רוצה ללמוד זהו תואר של שנתיים וחצי שבו לומדים 3 ימים בשבוע וזה אכן משמעותי.. תודה רבה רבה מראש!!

לקריאה נוספת והעמקה
04/03/2016 | 09:38 | מאת: אביה בטקר

היי לי! אפשרויות התעסוקה בתחום מאוד מגוונות. ישנן בוגרות המועסקות במסגרת משרד החינוך, ואז נדרשת תעודת הוראה, ישנן בוגרות העובדות במסגרות פרטיות כמו מכוני אבחון או רשתות בתי ספר שאינן שייכות למשרד החינוך (כגון רשת עמל), ישנן בוגרות העובדות במכוני אבחון וטיפול לסטודנטים...המשרות יכולות להיות חלקיות או מלאות -ישנן מאבחנות שעובדות במקום אחד בלבד, וישנן מאבחנות שמפצלות ועובדות במשרות חלקיות בשני מקומות. תמיד, כמו בכל תחום, מומלץ למצוא עבודה בתחום במהלך התואר (למשל בהוראה מתקנת) כדי לרכוש ניסיון שגם יסייע לך להבין מה מתאים לך וגם ייתן לך יתרון חשוב בסוף התואר. לגבי תעודת מאבחן - כיום אין תעודה כזו. אבחונים דידקטיים אמורים להתבצע ע"י בעלי תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה. לגבי הוראה מתקנת - אפשר להיות מורה מתקנת בלי תואר שני, למעשה אין התייחסות להסמכה הנדרשת בחוק על מנת לעסוק במקצוע. אצלנו במרכז "אות ועוד" מעסיקים רק מורות בעלות תואר ראשון בתחומים רלוונטיים, כאשר קיימת עדיפות למורות הנמצאות בלימודי התואר השני. על מנת להיות מורת שילוב בבתי ספר דרושה כמובן תעודת הוראה, אך אין דרישה הכרחית לתואר שני. בהצלחה, אביה

21/05/2020 | 01:33 | מאת: לו

ומה השכר ההתחלתי של מאבחנת? איך עולה השכר?׳אחרי 3-5 שנות ניסיון, מה השכר?

מנהל פורום לקויות למידה