האם יש צורך באבחון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

01/07/2014 | 13:51 | מאת: שליו

שלום רב הבן שלנו בן 4.5 קצת שובב אבל לא היפראקטיבי,הבעיה שנתקלנו בה שהרבה פעמים גם בגן כשמלמדים משהו או מסבירים ישר אחרי זה שואלים אותו מה נאמר או הוסבר הוא עונה לא יודע,וממש מנסה להזכר ועדיין עונה לא יודע.עכשיו התחלנו ללמד אותו בבית אותיות קצת ומספרים ונתקלנו במצב שאחרי שאנחנו מלמדים אותו אות והוא חוזר עליה ואומר כמה פעמים את השם של האות או המספר אחרי כמה רגעים אנחנו שוב שואלים אותו איזו אות זאת או מספר והוא עונה שהוא לא יודע ולרוב זה נגמר גם בבכי מצדו שהוא צועק שהוא לא יודע.האם יש צורך באבחון לליקויי למידה בשלב הזה או אבחון קשב וריכוז או שלהמתין עדיין? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
01/07/2014 | 20:08 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, גיל ארבע וחצי הוא גיל צעיר מאוד. החלד אינו צריך בשום אופן! לזהות אותיות או לחזור עליהן. השאלות וניסיונות החזרה בשלב זה של חוסר בשלות גורמים לחץ ועלולים ליצור בתנגדות בטווח הארוך. אנא הרפו. אבחון יש צורך לעשות אם וכאשר הילד אינו קולט את יסודות הקריאה והכתיבה בסוף כיתה ב. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה