חזרתי

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

20/10/2005 | 19:49 | מאת: כפיר

מאוד מבולבל חזרתי מהחלק הראשון של האבחון , המאבחנת נתנה לי טפסים למלא בבית ולהחזיר לה בשבוע הבא במבחנים ה"קבצותיים". נראה לי (ואל תעילבי שאני מתקן ו"מוכיח") שלא הבנת את פירוש המבחנים הקבוצתיים והיום העלתי את החשש הזה וכל מה שהעלתי כאן אתמול מול המאבחנת והיא , הייתה נחמדה ולא כעסה ששאלתי והרגיעה ואמרה שבעצם המבחנים האלו מעבירים בקבוצות קטנות של סטודנטים מאחר והמכון הוא פרטי אך נותן שירותים לסטודנטים ,ולכן כמקום שרוצה להוריד עלויות חלקו את האבחון למבחנים שבהם יש צורך בצפייה מאבחן שהם נעשים באופן אישי ואילו יש בנוסף מבחנים שהיה באמת עדיף שיהיה מאבחן אך משיקולי עלויות הם העדיפו להעביר את המבחנים האלו ברמה הפסיכוטכנית ...היא גם על הדרך הסבירה לי שהם כמכון רוצים להוות על המאובחן גורם מרגיע ולא מלחיץ ולכן כל סטודנט שיבקש זאת ייבחן במקביל ל"חבריו " לאבחון בחדר נפרד לבד.... אין בשום חלק של הבחינה :דינמיקה קבוצתיית כלשהי והמבחנים בודקים אך ורק תפקודים שכליים ברמה המקובלת(חשבונית ,צורנית מילולית וכנראה גם הפשטה וכו') (ולדעתי גם תפקודי רגשיים במבחני השלמת משפטים או/ ציור וסיפור כי לא עשו לי שום תשאול רגשי...). אז האמת היה בסדר... אך החשש אומנם ירד אך נשאר ..שאולי עצם "ההצלחה" במבחנים ברמה גבוהה מעלה את השאלה האם יש בכלל לקות..אך: כששאלתי האם ע,פ מה שראתה מתוך העבודות שלי היא לא רצתה ואולי במידה רבה של צדק לתת דברים שהיא כרגע לא יכולה לעמוד מאחוריהם... אך היא רמזה כשדיברנו על האנגלית שאחת המילים שחשבתי שתרגמתץי אותה נכון היא בעצם תורגמה לא נכון בגלל החלפת פירוש לפי צליל... היא שאלה על הקושי ועל רמת ההתמודודת ועל ההתפתחות ויש הרבה דברים ששכחתי להגיד היא אמרה שהיא תהיה בשבוע הבא ואמלא את הטפסים (שבדיוק שואלים על זה), ואולי אגיע מס' רגעים קודם ואומר את מס' הדברים ששכחתי ובנתיים רשמתי בצד... אני עכשיו יספר על החוויה אך לא תוכלי לתת חוות דעת כי לא היית שם אך תוכלי להבין מהיכן מקור החשששות שיעלו בהמשך.. היא נתנה לי להעתיק צורה שאני מכיר אותה מאבחון קודם ואפילו באבחון הקודם הסבירו לי מה היה לא בסדר.. הסברתי לה שזה בוצע ואני יודע מה עומד מאחורי זה. היא אמרה שבכל זאת אעתיק אותה ואח"כ ביקשה שאצייר אותה שוב..לאחר מס' דקות.. וגם הייתה בדיקה של מס' צורות בסיסיות מספרים אותיות אנגלית ועברית ואחרי 10 שניות הייתי צריך להעתיקן.... מה שהיום אני יודע בניגוד לאבחון הקודם או אולי כמו שם..אך כאן יותר שכל צורה פורקה להוראות ופקודות ואני חושש שהיא תפסס את הקושי החזותי ובזיכורן החזותי שלי....ולכן הצלחתי "לרמות" אותה בכך שאמרתי במוח יש כאן עיגול עם שלוש נקודות בפנים ויש א,ב,ג ,ABC123 משולש ריבוע ומשושה היא גם פלטה(פליטה פרוידניאנית...חחח...) שאם יש קושי גרפומוטורי היא תרשום את הפירוש המדוייק ואיך הוא התבטא באחון כגון "אחיזת השרירי היד על העיפרון הייתה נוקשה" וזאת מבלי שהזכרנו את הקושי הגרפומוטורי אלא כל הזמן דיברנו "מוטורי" "מוטוריקה" לא הזכרתי את הקושי הגרפומוטורי... באנגלית היה לי מבחן אוצר מיילם לתרגום משפטים, רובם היו קלים והצלחתי אך עדיין היו טעויות ועדיין היו משפטים שלא הבנתי הכל ובחלק הבנתי מתוך הקשר... אח"כ היא בדקה קריאה בקול ששוב כאן לא הייתה בעיה הקריאה שלי הייתה תמיד פונטית טובה.. אח"כ היא הקריאה לי סיפור ושאלה שאלות רק בפעם השנייה הבנתי מי נגד מי ויכולתי לענות בחלקיות על השאלות... אח"כ בדקה קריאה דמומה ונתנה לי לענות על שאלות בכתב לא הבנתי הרבה חוץ צכך שמדברים על הרס המין האנושי על יערות הגשם ולנזקים שזה גורם....אך השאלות לא היו קלות והיו נורא מבלבלות. אחרי האבחון בעברית (שכלל : הכתבה, הבנת הנקרא, קריאת מילים קיריאה קולית ודמומה, העתקת צורות ובד' זכרון במילים , ספיור וספורות וסהיפוך ספרות, התאמת סמל לסימן והשוואה בין טורי הדפסה).ובאנגלית שהביא קצת תסכול שנה שוב אני עם הקושי.. הגיע החלק של האמנזה... בו הצלחתי להירגע קצת כי היא אמרה שאומנם היא לא בדקה הכל והיא עדיין לא יודעת מה הקושי אך ביקשה ממני לספר על הקושי, סיפרתי לא הכל אמרית בגלל חוסר ארגון בשיחה ובסדר הדברים ולכן דברים נשכחו.. היא לא רצתה לתת חוות דעת כאמור אך הרגיעה כי המכללה לא תתערב בשיקוליה המקצועיים ... אך השאלה המקננת בלב ושתפתי אותה בכך האם לקוי יתגלה למרות כל ההצלחות? ככי כללית הרגשתי הייתה "שהצלחתי טוב מידי" אך היא שאלה שאלות על סיכול אותיות או שגיאות כתיב הסברתי שלא היה בעבר אך סיפרתי שהרבה פעמים המוח יותר מהיר מהעיניים והידיים.. נשמטת פה ושם מילה (שלפעמים יכולה להיות משמעותית כגון "לא") היא שאלה אם זה קורה גם בקריאה סיםרתי לה שכאשר הקריאה בלחץ אז כן והיא שאלה על קפיצת שורות בהתחלה אמרתי לא, אח"כ שאלתי למה הכוונה ואז נזכרתי שלפעמים זה קקורה ולכן אני משתמש ב"אצבע" לעתים קרובות ובעבירית אני אחזור אחורה ואבין, באנגלית זה מוציא אותי מריכוז ואני לא מבין באמת מי נגד מי..סיפרתי על הלבטים לאבחון והיא חזקה את מיש שאמרה שהקשיים באנגלית הם קשיים שלא הופיעו בערית או שהיו לי מספיק כוחות לפצות עליהם..היא שאלה על סוג תמיכה והתאמות וחשבתי על הקראה, שכתוב אוח,כ זמן לבחינה ושאלתי אותה מה היה עוד אפשרי לעזור לארגון היא הציעה סדנת א. למידה, חונכות וכ. צילום, הסבתרי לה שלא ברור לי מה החונך יעזור , כי הרי הוא לאיעזור לי ללמוד אחרת... היא הקשיבה להכל ואמרה שהיא עדיין לא יכולה לומר כלום והיא תצטרך לחכות לחלק השני ואח"כ לבדוק ציוני גלם ובלה בלה דרכי עבודה וכו'... לגבי שיחת הסיכום, היא אמרה שהם לא נוהגים לעשותזאת עם סטודנטים כי זה כרוך בעלות נוספת, הדיקנים עושים זאת ואם עדיין לא יהיה ברור אוכל לפנות דרכם אליה ואם עדיין אצטרך אותה היא מוכנה תמורת תשלום וסף להבהיר את האבחון שכבר ייכתב בצורה שאבין אותה בנוסך לשיחה הבהרה וסיכום שתהיה לי המכללה מה לעשות עם המחשבות שמתרוצצות על כך שלא בטוח שהלקות תבוא לידי ביטוי כי באנגלית יכול להיות שזה באמת רק אוצר מילים והשאר הכל בדר.. והמבחנים היו בסדר....הרי אי אפשר חדעת מה יעלה באבחון....

20/10/2005 | 23:05 | מאת: כפיר

אבל אני מעדכן ומבקש לפחות התיייחסות- ואני לא בא חלילה בטענות ... אני בכוונה פותח תגובה כי אני יודע שדוקטורס לפעמים לא מתרעיעים לך על הודעה חדשה ואת לא רואה אותה.. או שאולי את באמת עסוקה ולא אפריע לך... ממתין לתשובתך... ואולי בפעם הראשונה...-באהבה ממני כפיר

21/10/2005 | 00:14 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

כפיר יקר, אני קוראת את הודעותיך בעיון רב ובמלא תשומת הלב. בתגובותיי אני משקיעה זמן ומחשבה רבים, ולכן הן נכתבות אך ורק כאשר ברשותי מספיק זמן פנוי למחשבה. כפי שאתה יודע, אני עובדת בכמה משרות, ולעיתים איני מצליחה להתפנות במהלך היום ולהגיב להודעות בפורום. עם זאת אומר לך כי בהחלט זכרתי את קיומו של האבחון והמתנתי במהלך היום לתגובה ממך ואף שמחתי , כאשר זו נתקבלה . שלך אתך תמיד באהבה אלמוג

21/10/2005 | 00:00 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

כפיר, ערב טוב קודם לכל אומר לך שאיני כועסת עליך גם כשדרך כתיבתך ביקורתית, ובוודאי לא מפני שאתה מבקש לשאול ולברר. אני מקבלת בחום את הסקרנות, החקרנות וגם החשדנות, שמצוייה בין השורות אפילו אם אינך מתכוון. באשר להודעתך הנוחית לא נעלבתי, ואני שמחה לשמוע כי שאלת את כל היושב על לבך. ובאשר לאבחון עצמו - תיארת כאן בפירוט מדהים את תהליכי האבחון בפרקיו השונים. תיאור זה כלל הצלחות רבות, אך גם לא מעט קשיים או כשלים. לעניות דעתי אין כל סכנה כי ליקוי הלמידה שלך לא יבוא לידי ביטוי באבחון כה מפורט, וזאת לצד העובדה כי אחד הממצאים יהיה מן הסתם כי יכולותיך המילוליות גבוהות בהרבה מן הממוצע וכך גם מספר תחומים לא מבוטל בחישוב מנת המשכל. אני מתקשה למצוא מילים נוספות שירגיעו אותך מלבד הביטחון המלא שלי בך, וביכולותיך. אני מאמינה שעם כל התחכום והמחשבה הרציפה מה מצפים שאומר, אכתוב או אעשה, לא הצלחת "לרמות" ולהעלים את הקשיים. ובוודאי לא את התרגשותך וחששותיך הרבים. האבחון הוא רחב מאוד ונשמע לי מקצועי ורציני. נסה לדאוג פחות ולהאמין יותר למרות נסיון העבר. כך תחווה את מהמורות החיים בקלות ושמחה רבה יותר. ואם תרשה לי מספר מילים נוספות: אני מעריכה מאוד את הכנות שלך, את המוכנות לשתף ברגעים הקשים ביותר, בפחדים ההיסוס ההצלחות וההתמודדות המדהימה שלך עם אתגרים כל כך לא פשוטים. לכבוד הוא לי להיות כאן בשבילך ולצדך לאורך כל הדרך. שלך אלמוג

21/10/2005 | 00:36 | מאת: כפיר

שגם המאבחנת שהכירה אותי בדיוק שעתים וחצי אמרה בסוף על החשש שאמרתי שיש כאן פער כי מצד אחד אני בעל יכולת מבלי להשתחצן גבוהות ומצד שני פער באנגלית ובכתיבה... היא עצרה וקטעה אותי בעדינות אמרה , בהחלט בולט כושר ביוטי מצויין ועשיר בע"פ, יכולת ביטוי עשירה ומיוחדת.... אז אכן צדקת.. לא רק את חושבהת כך.. (ולא רק ההוריםן מסתבר שיש מס' כאלו שגם לאחר מס' דק' מבחינים בזה..), אני מאמין שבדומה לאבחון הקודם ,בהיבט הרגשי יעלה הנושא של חרדה מכישלון והרגשת יוצא דופן (שיש צורך להוכחה), אך אולי כעת עולה יותר גם החשש מאיך הסביבה תופסת אותי והחששות מעצם תהליך האבחון והתמודדות ם הקושי, דבר שבהחלט יצריך דיון נוסף ומחודש מול צוות הייעוץ של המכללה..... ככה זה, השנים עברו, המאבחנות התחלפו , צעירה החליפה מבוגרת ומנוסה ואני עדיין רגשית נשאר ההוא שמבחוץ אין לו כלום אך מבפנים קשה להוכיח , ככה זה הרי הקושי מופיע רק שיש צורך בו , לא כשאין צורך בו.... באהבה ולילה טוב, כפיר

מנהל פורום לקויות למידה