שבר ברגל וצילומי רנטגן

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

16/05/2016 | 21:05 | מאת: אורן

בני הצעיר ( עוד חודש בן 3 שנים) שבר את רגלו לפני כשלושה שבועות. מדובר בשבר נקי בעצם השוק. אנו גרים בארהב ואני מעט מודאגת מכמות צילומי הרנטגן הנדרשת לטיפול. עברנו שני צילומי רנטגן לשם האבחון. לאחר שבועיים בהם שהה עם גבס מבלי לדרוך על הרגל צולם רנטגן נוסף. כעת בני עם "מגף" לשבועיים נוספים ואז צילום נוסף. אינני יודעת אם נידרש לצילומים נוספים.. האם כמות הצילומים לא גדולה מידי? במיוחד לאור גילו הצעיר?

לקריאה נוספת והעמקה

קשה לענות מבלי לראות את השבר אך בגילו בד"כ שברים אלו מחלימים ללא השלכות. 3 צילומים זה לא נורא (ויש לודא כי האיחוי טוב) אך אני בהחלט שמח למודעות ואכן רצוי שלא לעשות צילומים מיותרים.

18/05/2016 | 15:40 | מאת: אורן

לאחר בירור עם בעלי הסתבר לי כי מעבר שני הצילומים בשוק לשם האבחון לאחר שבועיים במרפאה האורטופדית צילמו את השוק של בני 3 פעמים מזוויות שונות... משערת שהדבר יחזור על עצמו בפגישה הבאה בה יאמר לנו אם מותר לבני. לדרוך על הרגל.. וכי ידרוש עוד סט צילומים כדי לוודא החלמה.. אני אובדת עצות זה נראה לי המון... השבר הוא באמצע העצם הגדולה של השוק (אינני בקיאה במונחים הרפואיים) , ללא פגיעה בלוחיות גדילה, וללא תזוזה (מעבר לגבס לא נדרש קיבוע ידני.)

מנהל פורום אורתופדיית ילדים