מ. ירך

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

24/01/2016 | 22:36 | מאת: ירון

שלום ד"ר זינגר, ביתי בעוד שבוע בת 5 חודשים, והיא מטופלת כבר כ-5 שבועות בכרית פיסוק, ורצינו לשאול את דעתך לאור כל הבדיקות והממצאים שהיו לנו לאורך הדרך. בגיל 8 שבועות עשינו לה US, והתוצאות היו: לפי גרף איחור פיזיולוגי סוג 2A+ ללא גרעינים. בגיל 13 שבועות עשינו לה US חוזר, והתוצאות היו: לפי גרף מסוג 1A משמ. 1B עם שוליים מעוגלים מימין ללא גרעינים. הפעם שלחו אותנו לראות אורתופד מומחה. לאחר 3 שבועות (גיל 16 שבועות) הגענו לאורתופד, שגם ביצע צילום אגן. סיכום הביקור היה: העדפת מבט לשמ. עם אסימטריה של הראש. ללא ממצא בשרירריי SCM. הגבלה בפשוק ימין. לא הופקו ברלו או אורתולני. אגן מעט אלכסוני. כפות רגליים ישרות. תנועת קרסול ברכיים גפיים עליונים תקינות. גב ללא סטיה. צלום אגן - אלכסוני עם דיספלזיה אצטובולרית מימין AI 43. סיכום וטיפול: שינוי תנוחה לראש. טיפול בפשוק. כרית ספוג 20 23/7. לאחר 4 שבועות של טיפול בכרית הפיסוק, עשינו US נוסף (גיל 20 שבועות), והתוצאות היו: דיספלזיה אצטבולרית מסוג 2B ימין 1B משמ עם רמז לגרעין שם. ללא גרעינים. היום היינו בביקור חוזר אצל האורתופד, והסיכום היה: שפור בתנועת הצואר. עדיין העדפת מבט לשמ. אגן אלכסוני עם הגבלת פשוק מימין. א-סימטריה של הקפלים. סיכום וטיפול: שינוי תנוחה לראש. המשך טיפול בפשוק. כרית ספוג 20 23/7. האם זהו הטיפול המומלץ ביותר? האם באמת רואים שיפור לפי התוצאות? נראה שדווקא לאחר הטיפול מפרק ימין הפך מ-1B ל-2B, ולמיטב הבנתי זו הרעה במצב. אם כך, איך זה ייתכן? תודה רבה, ירון

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, כמובן שכל מה שאענה זה בעירבון מוגבל היות ולא בדקתי את התינוקת. לדעתי ככל הנראה אכן יש צורך בטיפול, לדעתי כרית היא לא טיפול מתאים לגילה. ההבדל בין IB ל IIB הוא אכן החמרה.

25/01/2016 | 20:50 | מאת: ירון

תודה רבה על התשובה. אם כך, מה לדעתך הטיפול המתאים? רצועות? או משהו אחר? האם ניתן להגיע אליך להתייעצות באופן פרטי? אם כן, אשמח אם תתן פרטים כיצד ניתן לקבוע תור ואם אפשר לקבוע תור דחוף.

מנהל פורום אורתופדיית ילדים