פרק ירך ימין דיספליסטי

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

26/11/2015 | 15:40 | מאת: גבי

שלום, ביתי בת 6 שבועות עשתה אמש בדיקת אולטרסאונד של פרק הירך ואלו הממצאים: פרק שמאל תקיו ופרק ימין: ossified - poor bony rim - לא ציין cartilaginus rim - narrow rt - D מומלץ על רצועות פבליק למשך שישה שבועות. 1. עד כמה דרגת החומרה ? וסיכוי ההחלמה? 2. הרופא ציין שישנו סיכוי שזה יעבור מעצמו אבל בכל מקרה בוחרים לטפל...האם יש מקום להתייעצות נוספת לגבי האבחון והטיפול? לא ברור לי גם מדוע יש חוסר נתונים. 3. כמה נורא הלבשת הרצועות על התינוקת? האם זה מפריע להם? אשמח למענה, תודה.

שלום, משהו לא מסתדר לי, מצד אחד דרגה D שהיא בינונית אך אין שום סיכוי שתעבור מעצמה ללא טיפול, לכן אולי כדאי חוות דעת נוספת מאורתופד ילדים, הרוצועות לא נוראיות, התינוק מתרגל וזהו טיפול הבחירה ואין ברירה.

30/11/2015 | 10:59 | מאת: גבי

הי ד"ר תודה על המענה... בהמשך לשאלתי אעדכן שאתמול הרכבנו לה את הרצועות...אני מקווה שרק לנו קשה עם העניין ולה פחות. אשמח לדעת לאור הממצא שרשמתי לך מה סוג הטיפול שאתה כרופא היית ממליץ (כמובן רק לשמוע עוד דעה רפואית אינטרנטית - הרצועות כבר על הקטנה) חשוב לי לדעת מהסיבה שלפני שהלכנו לצילום הרופאת ילדים וגם האחות בטיפת חלב לא ראו דבר ושתיהן אמרו שהכל תקין, הלכנו לבדיקה בתור חובה. הבנתי שהרופא שפניתי אליו מחמיר...וסבלנות היא לא הצד החזק שלו, אשמח אם תוכל לענות לי על כמה שאלות כלליות- 1. כאמור הטיפול הוא למשך שישה שבועות פעם ביום להוריד למקלחת, הבנתי מהרופא שלי שזה הטיפול המינימלי - האם ישנו סיכוי שהזמן יקוצר? או שמדובר בששת שבועות וצפונה בלבד... 2. מדובר בפריקה? אין לי הגדרת מושג לגבי הממצא שלה. הוא רק אמר שזה מתבטא בהגבלת פיסוק קטנה. 3. האם רצוי לשלב תרגילים תוך כדי הטיפול או אחרי? ואם כן באיזה מסגרת? מטפלת? או אנחנו יכולים לבד...? 4. קראתי שיש בעיה עם להניח אותה על הבטן...האם נכון? היא כבר מרימה את הראש יפה...אני לא רוצה לעכב אותה... 5. האם לצפות לעיכוב התפתחותי? או מגבלה כל שהיא? ואם כן מה זה אומר? ואיך זה יתבטא? (הרופא לא רצה לפרט לי) 6. והכי חשוב - האם צפויה החלמה סופית לאחר הטיפול? או שישנו סיכוי קל לפריקה מחודשת. תודה רבה רבה.

מנהל פורום אורתופדיית ילדים