הליכה על קצות האצבעות

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

16/11/2015 | 20:30 | מאת: לנה

שלום. הבת שלי בת 6 הולכת על קצות האצבעות (הייתה הולכת ככה מגיל קטן לסירוגין ועכשיו הולכת ככה כל הזמן גם עם נעליים). היינו אצל אורטופד, לפי בדיקה ידנית הוא אמר שהגידים מתחילים להתקצר והוא הפנה אותנו לבדיקת הליכה תלת מימדית ולMRI תחת הרדמה כללית. כמה שאלות:. 1. האם MRI תחת הרדמה הוא הכרחי במקרה זה או שבהתחלה ניתן להתחיל מבדיקות אחרות ואיכשהו להמנע מהבדיקה? 2. האם הסיבה יכולה להיות גם נוירולוגית למרות שאין שום סימנים למעט ההליכה על קצות האצבעות? 3. הרופא אמר שבמקרה של קיצור גידים עושים ניתוח. האם יש אפשרויות טיפול אחרות כמו מתיחות, פיזיוטרפיה, גבס וכו'? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

כדי לענות הצורה טובה עלי לבדוק אותה אך באופן כללי: ה MRI מומלץ אך לא דחוף וניתן לדחייה. יכולה להיות סיבה נוירולוגית. אם הגיד באמת קצר רק ניתוח יעיל.

18/11/2015 | 12:44 | מאת: לנה

תודה על התגובה. אני יכולה לתאם אליך תור אם הייתי אצל רופא אחר ברבעון הזה? שאלה נוספת. האם יש טעם להעיר לילדה שתלך רגיל ולעשות לה תרגילי מתיחה על ידי לחיצה של כף הרגל פנימה כדי למתוח את הגיד/לעצור את קיצור הגיד (אם זה אפשרי בכלל)? הרופא אמר שהוא מרגיש שהגיד מתחיל להתקצר, כלומר זה תהליך כלשהו.יש עוד הרבה זמן עד לבדיקות והייתי שמחה לדעת האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי למזער את התופעה.

מנהל פורום אורתופדיית ילדים