כאבים בעצם הזנב ובישבנים - help

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

02/12/2016 | 09:28 | מאת: שירה

שלום מזה 3 חודשים סובלת מכאבים עזים בעצם הזנב. לפרקי זמן בתוך 3 חודשים אלה, גם כאבי גב תחתון. לאחר אשפוזים, בדיקות, הדמיות, מרפאות כאב ואף זריקה אפידורלית, כל אלה ללא הועיל, השבוע ביצעתי בדיקת MRI נוספת, ספציפית לקוקסיקס. שוב, עיקר הכאבים שלי הם בעצם הזנב, בעצמות הסקרום ובישבנים. להלן תשובת הפענוח. אשמח להתייחוסתך באם קיימים פה ממצאים המסבירים את הכאבים העזים בעצם הזנב. הכאבים אינם תלוים בפעילות. ולמעשה קיימים בכל פוזיציה ובכל רגע. תודה רבה, להלן: ממצאים: בגובה S1-L5 יש חשד לפריצת דיסק קלה. עיבוי של מפרק 1 -2 intercoxigal עם תפיחות רקמתית קלה באזור אשר בעיקר נראה בחתכים עם הזרקת גדוליניום. בנוסף יש אנגולציה קדמית בולטת של עצם הזנב. מפרק SIJ :שינוים סקלרוטיים ב- SIJ משני הצדדים בשתי הקצוות של המפרק, יותר מצד ימין. אין עדות לארוזיות. לא הודגמה בצקת מח עצם בעצם האיליאקלית ובסקרום. האדרה קלושה ביותר בחלק קדמי של SIJ משני הצדדים מתאימה להאדרה תוך מפרקית. , ממצאי לוואי: ממצא ציסטי בשחלה ימנית בגודל 1.2x3.4 ס"מ. בחתכים סאגיטלים בלבד הודגם ממצא ציסטי בחלק תחתון של פרינאום בגודל כ- 7.2x1.2 ס"מ. הממצא בעל סיגנל נמוך ב-T1 ללא האדרה לאחר הזרקת גדוליניום. הממצא מתאים במקום הראשון לציסטה ברטוליני. לציין בדיקה הזו לא מכוונת להדגמת ממצאים באברי האגן והבטן התחתונה. בסיכום: 1 .בצקת/תפיחות והאדרה קלושה במפרק 1- 2 intercoxigal. 2 .אנגולציה קדמית בולטת של עצם הזנב. 3 .סימנים כרוניים ב- SIJ משני הצדדים. האדרה קלושה ביותר סינוביאלית ב- SIJ משני הצדדים כנראה במסגרת התקין. 4 .ממצאים באגן והפרונאום כמתואר. לציין בדיקה זו לא מכוונת להדגמת שינוים באברי בטן תחתון ובאגן. אציין שנבדקתי אצל גניקולוג גם במסגרת אישפוז וגם בקהילה ונשלל קשר גניקולגי. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

הממצא באזור המפרק S-COX1 יכול להסביר את הכאב קללבדוק זאת על ידי הזרקת מאלחש מקומי למפרק . העלמות הכאב תהיה הוכחה דרך נוספת ופשוטה היא בבדיקה רקטלית וכן בצילום צדדי בעמידה וישיבה ( תוך רכינה אחרוית)

06/12/2016 | 11:49 | מאת: שירה

תודה על המענה. מה זה אומר הממצא הזה של עיבוי מפרק בקוקסיק? עברתי בדיקה אצל פרוקטולוג וכן אולטרסאונד רקטלי ונשללה בעיה שקשורה. כמו כן עברתי גם צילומים של איזור הקוקסיקס. מה אמורים לראות בצילומים הללו שמסביר את כאביי? מעבר לזריקות אלחוש. מה בדיוק הבעיה ומה הטיפול בה? תודה רבה

מנהל פורום אורתופדיה