סיבוב קרסול ימני ברגל..

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

21/03/2015 | 21:48 | מאת: ליאור

היי דוקטור. לפני 17 יום סובבתי את הקרסול הימני שלי. הלכתי למיון וטענו שיש לי שבר תלישה בדיסטאל פיביולה מימין, לאחר שבוע רופא אחר שם ראה את הצילום של יום אחרי הפגיעה ואמר שאין לי שבר ולא היה. הנפיחות בקרסול לא ירדה אז רופא המשפחה שלח אותי לבית חולים בשביל לעשות אולטראסאונד לקרסול. הלכתי למיון ושם הרופא שלח אותי לצילום רנטגן נוסף (כמעט שבועיים אחרי הפגיעה), ולאחר צפייה בצילום הוא שלל את עיניין השבר אך רשם שיש אי סדירות קצה פטישון לטראלי. שבועיים אחרי הפגיעה עשיתי את האולטראסאונד לקרסול, וזה הסיכום של התוצאות: 1. קרעים חלקיים בסיבי רצועת ה- ATFL בקרסול ימין. 2. דלקת של הגידים הפרונאלים מימין. יש לי אלייך מספר שאלות אשמח אם תוכל להשיב לי עליהם: 1. אי סדירות קצה פטישון לטראלי, האם ניתן לראות זאת בבדיקת האוטראסאונד? כי לא היה רשום על כך דבר בתוצאות הבדיקה. 2. הנפיחות עדיין לא פסקה, האם זה בגלל הדלקת? ואם כן יש לזה איזה תרופה כדי שזה כבר יעבור? 3. לאחר בדיקת האוטראסאונד לא ראיתי רופא ורק נתתי את התוצאות לאחות שם, שהביאה את זה לאורטופד שראה, אמר לה חבישה אלסטית וזהו מבלי להתעמק בתוצאת צילום הרנטגן המדאיגה (אי סדירות קצה פטישון לטראלי). האם יש לי מקום לדאגה, עליי לראות אוטופד נוסף? יש לציין שאין בידי את צילום הרנטגן, ובבדיקת האוטראסאונד יש לי רק את התוצאות. זהו אשמח אם תוכל לענות לי על 3 השאלות, וסליחה על הסיפור הארוך פשוט מבלי לתת לך רקע לא היית מבין מה אני שואל. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

1. לצערי איני יודע מה הכוונה במילים " אי סדירות" שכןה לא ממש תאור מקצועי 2.הנפיחות היא תופעת לואי של הפציעה ותהליך הריפוי (שהוא בראשיתו דלקתיח ) 3. השאלה העיקרית שאיני מוצא לה תשובה במכתבך היא האם יש פגיעה ביציבות הקרסול . בכדי לענות על השאלה צריך לבדוק את הקרסול ובדרך כלל עושה זאת האורתופד

23/03/2015 | 16:43 | מאת: ליאור

קבעתי תור לאאורטופד פעם נוספת, אך זה רק לעוד שבועיים. 1. לפי התשובה של האולטראסאונד בקשר לדלקת, על איזה כדורים היית ממליץ לי לבקש מהרופא משפחה לרשום לי? אם תוכל לתת לי שם של הכדורים אני מאד אודע לך על כך, כי עד שאני אראה אורטופד זה זמן, והנפיחות עדיין לא ירדה לגמרי. 2. בקשר ליציבות אני לא יודע, כי אני רק התחלתי לדרוך על הרגל ככה שהתנועה שלי היא מאד מאד מוגבלת(אני הולך עדיין עם קביים). שוב אשמח ממך להמלצה על כדורים נגד הדלקת(" 1. קרעים חלקיים בסיבי רצועת ה- ATFL בקרסול ימין. 2. דלקת של הגידים הפרונאלים מימין."). תודה.

הדלקת שרואים לאחר פציעה היא תהליך של ריפוי ולא ממלץ לדכא אותה אלא אם כן היא כרוכה בכאב קשה

מנהל פורום אורתופדיה