עלייה בביקוש לגראס רפואי

(0)
לדרג

בשנתיים האחרונות חלה עלייה בפניות של חולים המבקשים להשתמש בקנאביס רפואי, אך המחסור בחומר עדיין רב. משרד הבריאות: "7 חוות גידול נוספות מחכות לאישור"

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

במשרד הבריאות מדווחים על כ-2,500 חולים בעלי אישור לקבלת מריחואנה רפואית, אולם בפועל הרופאים אומרים כי חלה עלייה משמעותית במספר המבקשים להשתמש במריחואנה הרפואית. על כן, הם מוסיפים צריך לקבוע כללים ברורים יותר לקבלת האישור לשימוש בחומר.

יצוין כי גראס רפואי ניתן בהמלצת רופא מומחה ובאישור מיוחד ממשרד הבריאות לטיפול במגוון רחב של מחלות ובעיות פיזיולוגיות. "המצב כיום הוא שיש דרישה רבה למריחואנה רפואית מצד החולים אך יש מחסור בחומר", אומרת ל-doctors ד"ר אדית בלן, מנהלת מרפאת הכאב בביה"ח כרמל. "בעבר עמותת תיקון עולם גידלה וסיפקה את החומר בהתנדבות, אך עקב הלחץ שנוצר כיום חלק מהשירות ניתן בתשלום".

ממשרד הבריאות נמסר כי "גידול המריחואנה לצורך רפואי נעשה בהתנדבות. בשלב זה לא עלה צורך במימון של המדינה. אם וכאשר יווצר צורך מובהק ומוצדק רפואית יישקל באמצעות הגורמים המתאימים. אושר למגדלים לדרוש תשלום עבור שינוע הקנאביס או עבור שירותים משלימים כגון הדרכה. כיום פועלות שבע חוות גידול ושבע חוות נוספות מחכות לאישור".

סיכון להזיות והזעת יתר

כיום חולה שמשתמש בקנאביס רפואי צריך לחדש את האישור כל שלושה חודשים. הרופא נותן המלצה שעוברת לד"ר יהודה ברוך העומד בראש ועדה במשרד הבריאות שמחליטה לגבי אישור הטיפול. "הבעיה היא שהחומר ממכר", אומרת ד"ר בלן. "ישנם חולים שהתחילו בעישון שתי סיגריות של גראס רפואי וכיום הם מעשנים 20 סיגריות ביום. בנוסף, החומר עלול לגרום לתופעות כגון הזיות והזעת יתר".

ד"ר בלן מציינת כי היא נותנת המלצה לקנאביס רפואי רק אחרי שהמטופל ניסה את כל הטיפולים האפשריים. היא מדגישה כי זהו לא טיפול ראשוני. על-פי משרד הבריאות, ההתוויות העיקריות לקנאביס רפואי הן: מחלות ממאירות בשלב הכימותרפיה או בשלב הגרורתי, אנשים הסובלים מתסמונות כאב כרוני שאינם מגיבים לטיפול מקובל, מחלות מעי דלקתיות, נשאי מחלת הכשל החיסוני הנרכש ובתנאי שהם במעקב, ומחלת טרשת נפוצה בשלב הספסטי.

הביקוש לקנאביס רפואי גדל עקב העלייה במודעות ליתרונות השימוש בו, אולם מסתבר שיש אנשים שמנצלים את מצוקתם של אחרים. "הגיעה אלי אשה בת 86 עם נכדתה. האשה סובלת מכאבים שנים רבות ולא ישנה בלילה והנכדה ביקשה עבורה אישור לקנאביס רפואי. היה ברור לי שהאשה לא תתחיל לעשן גראס בגילה, ושהיא באה בשביל נכדתה שרצתה לקבל את החומר בחינם, ולכן חשוב שתהיה בקרה רצינית על נושא זה".

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום